Miért érdemes belső tanulói felületet létrehoznod?

Több vállalkozás esetében tapasztalom, hogy munkatársak felvétele után kevésbé kidolgozott a munkatársak betanítási szakasza. Félreértés ne essék marketinggel foglalkozom, nem szeretnék a cégvezetés témakörébe átnyergelni, de majd látni fogod miért is kezdem így ezt a blogbejegyzést.

Ha még nem ismersz, akkor magamról annyit, hogy 7 évig voltam biztosító fiókvezetője Békés (vár)megyében. Ez alatt az időszak alatt bizony megtanították nekem az új munkatársak felvételi folyamatát és a lépésről lépésre történő betanítási szakaszt. Ezt a tudást jól tudom kamatoztatni most a marketingben is, és bizony van olyan szituáció, mikor ügyfelemnek segítek az új munkatársak felvételi elbeszélgetésén és kiválasztásán. Ez csak egy kis plusz segítség. 🙂

A mai internetes világban ez a betanítási folyamat sokkal egyszerűbbé vált (válhat), és ezt a folyamatot az elmúlt Covidos időszak is felgyorsította. Azt látom, hogy azok a vállalkozások, akik erre a területre is figyeltek (kidolgozott betanítási – ellenőrzési folyamatok), azoknál kisebb a fluktuáció és erősebb a cég iránti lojalitás.

Ehhez a folyamathoz szinte kézenfekvő, hogy egy belső oktatási felületet hozzunk létre a weboldalunkon. Halkan jegyzem meg, nem csak az új kollégáknak hasznos, hanem a régieknek is. 🙂

A tanuló felületek létrehozásához több külsős program áll ma már a rendelkezésre. Ezekből érdemes választani. Bevallom a mi ügyfeleink 95%-ka WordPress alapú weboldallal rendelkezik, így az ehhez kapcsolódó tanulói felületben, a LearnDash-ban van tapasztalatunk.

Eddigi írásom a munkatársak tanulói felületére irányult, de van egy másik nagyon fontos terület is. Ez pedig a vállalkozások digitális tananyagai, melyeket az érdeklődők vásárolhatnak meg.

Biztosan Te is találkoztál már az interneten ingyenes anyagokkal, amiket letölthetsz. Több esetben mindössze egy e-mail regisztráció kell a letöltéshez. Igen, a mi oldalunkon is van két ilyen hasznos tananyag (»link«) :).

Több weboldalon megfigyeltem, hogy csak egy letöltési linket küldenek ki, amire kattintva hozzáférhetsz a téged érdeklő hasznos tudáshoz.

Én azt gondolom, hogy a letöltési link mellé adjunk egy belső tanulói fiókot is. Így mindig lesz egy apropó, amiért visszajöhet a felhasználónk. Természetesen ez is egy marketing tervezési döntés kérdése.

Miért fontos erről dönteni, már a tervezés szakaszában?

A további marketing folyamataidat ez nagyban befolyásolja, így elkerülheted a felesleges rendszerfoltozgatást. Én azt vallom (és ügyfeleinknek így építjük), hogy legyen egy belső tanulói felület, ahova feltöltjük az ingyenes és a díjköteles anyagokat is. Így mikor az érdeklődő szeretné megkapni az első tananyagát (akár ingyenes, akár fizetős), akkor a regisztrációval hozzuk létre a belső tanulói fiókját.

Így nem kell regisztrálnia a többi ingyenes tananyagért (de minek is tennénk ki felesleges regisztrációnak), de azonnal láthatja a díjköteles tananyagokat is. Ha valamelyik megtetszik neki, akkor ott kiválasztja, mi a számára fontos és meg tudja vásárolni. Nekünk pedig egy lehetőség az e-mail kommunikációra, hogy a tanulói fiókba felkerül az X ingyenes és Y díjköteles tananyagunk.

A másik érvem a tanulói fiókok létrehozása mellett az interakciók, a játékosítás és a nyomon követés.

Nézzük ezt sorjában.

Jobb kommunikáció és kapcsolattartás

A tanulói felület lehetőséget ad, hogy könnyedén kommunikáljatok egymással. A tananyagokhoz beépíthetünk formokat, ahol a felhasználók célirányosan kérdezhetnek, visszajelzést adhatnak a tananyagról. Ma az egyik legfontosabb, hogy megoszthatjuk a gondolatainkat és a tapasztalataikat.

Gyors bővítés/javítás lehetősége

A tanulói felület lehetővé teszi a számodra, hogy könnyedén megossz további tartalmakat a kész anyagba, például videókat, prezentációkat, cikkeket, gyakorlati feladatokat, vagy bármilyen más anyagot, amely segítheti a felhasználót a tanulásban. Természetesen a felhasználóid ehhez könnyen hozzáférhetnek, bármikor elérhetik azokat.

Hatékony nyomon követés

A felhasználóid meg tudják jelölni egy tananyagban, hogy melyek azok a részek, amiket megtanultak és melyekben van elmaradásuk. Így könnyen és gyorsan átlátják, hogy mi az amit tanulniuk vagy éppen csak ismételniük kell.

Játékosítás

A tananyagokhoz akár pontokat is társíthatsz. Ezzel is növelheted a visszatérést a felületedre. Az ember szereti a feladatokat, a kihívásokat s a játékot. Nem mellesleg egy újabb kommunikációs lehetőség, ami segítség részedről, és nincs “eladni akarok neked valamit” mellékíze.

Mint látod, akár munkatársaidnak, akár új felhasználóidnak szeretnél értéket adni, mindenképp érdemes elgondolkodnod egy jól felépített tanulói felületen. Ez nagyon jól beépül(het) a marketingedbe.

Egy pár kép az Ügyfélút belső tanulói felületéből

Amennyiben felkeltette az érdeklődésedet ez a rendszer, akkor kattints a gombra és beszéljük át díjmentesen a “Növekedési Lehetőségek Megbeszélés – 30 perc virtuálisan” szolgáltatásunk keretében.

Kattints a gombra és foglalj magadnak egy szabad időpontot.