Mit tegyél ha nem konvertál a landing oldalad?

Egy kampányt indítani izgalmas dolog, hiszen várjuk, hogy az előkészületek után meghozza azokat a célszámokat melyeket előirányoztunk. Izgulunk, hogy mennyi embert ér el a kampányunk. Honnan jönnek, mit csinálnak az oldalon, és természetesen árgus szemekkel figyeljük a legjobban várt eredményt, a konverziót. Itt most direkt nem bevételt írtam, hiszen lehet, hogy egy “csali”-ra futtatsz kampányt, és az nem azonnal hoz bevétel. A feliratkozás, letöltés viszont konverziónak számít.

Tehát várod az eredményeket, és amit látsz, az nem az, amire előzetesen számítottál.

Mit teszel?

Elkezded elemezni a folyamatodat. Persze csak akkor, ha tudod mit keress a folyamatodban.
Ebben kívánok most segíteni neked.

Első, amit meg szoktam vizsgálni az a kampányban a weboldalra terelt forgalom nagysága.

Van elég forgalmad?

Mikor tervezed a kampányod, akkor van egy iparági arányszámod, hiszen tudod, hogy nem minden oldaladra látogató fog regisztrálni (ha nincs akkor a Google a barátunk).

Így ha kevés a látogatód, akkor természetesen kevesebb lesz a konverziót.

Ebből következik a második lépés: Vizsgáld át a hirdetéseidet!

Néz meg, hogy

✅ a megfelelő célközönséget állítottad be a hirdetéskezelőben?
✅ a célközönségnek szóló az az üzenet?
✅ a kreatív összhangban van szöveggel?
✅ a rászánt összeg megfelelő?
✅ a hirdetésből a linket jól adtad meg?

Ha ezeket végignézted és nincs gond, akkor jön a weboldalad. (Hirdetés PIPA)
Pontosabban a landing oldalad vizsgálata.

A legelső lépés a weboldal vizsgálatánál az a betöltés sebessége. Ha magas a betöltési idő (2-4 másodpercet várnak az emberek max.), akkor a drága pénzért a weboldaladra irányított látogatóra költött minden forint kidobott pénz.

Teszteld le a weboldalad sebességét, a kampány nyitás előtt. (pl.: https://gtmetrix.com/)

A weboldalad tételezzük fel megfelelő sebességű, akkor léphetsz tovább. PIPA

Landing oldal részleteiben

Biztosan hallottad már, hogy az első benyomás milyen fontos. Ugyan ez érvényes a weboldalra is. Ma már elvárás, hogy a weboldaladra látogatódat egy kellemes megjelenés (színek, képi világ, tördelés, stb.) fogadja (amit a brandednél használsz).

Ha ez nincs meg, akkor nagy valószínűséggel tovább áll, hiszen a bizalom egy picit csorbult. Ilyenkor már csak egy szuper főcím menthet meg, vagy éppen a jól felépítet self-brandinged (énmárkád).

De… Óva intelek, hogy “túlcsicsázz” bármit, de azért gagyi se legyen. (tudom, hogy most ezen a részen sokan fognak velem vitába szállni, de ezt több mint száz átadott weboldal tapasztalatával mondom).

Landing oldalad tételezzük fel jól néz ki. PIPA

Hívd segítségül a technikát

Egyszer majd a ChatGPT vagy valamelyik tesója is olyan lesz, hogy csak parancsba adjuk, hogy nézz rá mi a gond az oldalammal és adj egy mélyreható elemzést róla…, de ez még odébb van. Addig mást vetünk be. 🙂

Javaslatom, hogy nézd meg, hogy weboldalad hőtérkép segítségével (Hotjar, Capturly, stb.). Ez már elég pontos kimutatást tud adni, hogy meddig jutottak a látogatók az oldaladon. Az ajánlott kettő programnak vannak ingyenes verziói.

Ha hőtérképpel nem rendelkezel, akkor még ott a Google Tagmanager, ahol beállíthatsz scrollozás mérést. Így azt fogod látni, hogy az adott oldalon mennyi százalékot görgettek.

Ezekből az adatokból már tudsz következtetéseket levonni.

Látni fogod, hogy az érdeklődőid, hol akadnak meg az oldalon. Meddig görgetnek és hagyják ott az ajánlatod regisztráció nélkül.

Így már meg tudod pontosabban vizsgálni, hogy melyik rész ami miatt nem lépnek tovább. Netán rossza szövegezés, rosszul néz ki a weboldal mobilon/tableten/asztali gépen? Nem értik miért van ott pl.: egy gomb?

Ezért most adok egy tippet!

Mikor elkészülsz a landing oldalad szövegezésével, akkor kérj meg egy ismerőst (aki olyan, mint ha a célpiacodból lenne valaki) és olvastasd el vele a szöveget. Ne mondj neki semmit, csak mikor végzett, kérdezd meg, hogy mit értett meg belőle?
Mit érzett mikor olvasta? Érzett vágyat, hogy regisztráljon/vásároljon?

Ez már lehet egy erős alapvisszajelzés, még mielőtt élesíted az oldalad és a kampányod. Persze tudom, hogy egy ember véleménye elég szűk keresztmetszet, jó lenne, ha több ember elolvasná, de hát ez is egy visszajelzés.

Tételezzük fel, hogy a szövegezés rendben, de még sem jön a konverzió. Landing oldal szöveg PIPA!

Akkor már csak 1 dolog maradt hátra, maga a regisztrációs/vásárlási form!

Bizony ez egy technikai rész, és ez is kulcsfontosságú a vásárlás folyamán. Sőt, kiemelt szerepe van a teljes ügyfélélményben!

A lényeg, hogy milyen gyorsan, egyszerűen kapom meg az óhajtott portékát, mint vásárló.

Mikor üzletkötőket képeztem (szoktam most is, ha megkérnek…), akkor mindig elmondom az üzletkötő fő feladatát.

Ez pedig: Ne akadályozd a vásárlót a vásárlásban!

Gondolj bele. Átverekedte magát a leendő szuper ügyfeled a hirdetéseden, betűről-betűre átolvasta az oldalad, fel van csigázva, hogy rendeljen/regisztráljon…… és nem tud. ÁÁÁÁÁÁ!

Jó tanács, hogy teszteld le többször is a feliratkozó/rendelő formodat. Rontsd el a regisztrációt, nézd meg mi történik, mert ekkor tudsz segíteni, ha felhívnak, vagy írnak egy e-mailt a supportodnak.

Megnézted, tehát a formot, hiba nincs. Regisztráció végig megy, köszönő oldal szépen betöltődik (ugye szoktál köszönő oldalt készíteni? Hm?), jó a folyamat. PIPA

Most már látod a lépéseket, hogy miket kell, milyen sorrendben végignézz.

Ide a végére még beillesztek egy dolgot. Ez pedig egy örök igazság, hogy mikor jó egy ajánlat.

Érezze vevő, hogy az ajánlatod

✅ visszautasíthatatlan,
✅ számára hihető,
✅ hasznot hozó,
✅ azonnal érthető,
✅ és nem utolsó sorban azt kell gondolja, hogy ezt bizony őrültség lenne kihagyni.

Ezen a szemüvegen keresztül vizsgáld meg majd a kapott adatokat.

Természetesen ha elakadtál, kattints és foglalj időpontot a nagy piros gombra kattintva!