Veled előfordult már, hogy elment a kedved mindentől? Ekkor kezdted ráfogni mindenre, hogy itt valami nem kerek és természetesen nem Te vagy a hibás, hogy a dolgok nem jól mennek.
Ok, van olyan makrogazdasági környezet, amikor valóban kisebb a ráhatásod, de valljuk be, hogy legtöbbször mi magunk akasztjuk meg fejlődésünk.
Ezért ideírok most egy pár fontos meghatározást, amit javaslok, hogy folyamatosan nézz át.
Engem ez fókuszban tart, ha érzem lefelé tartok a kijelölt utamról.
ℹ️ Küldetés: Mit akarunk elérni? (itt ne határozz meg időkeretet)
ℹ️ Vízió: Hogyan néz ki a világ, ha elértük?
ℹ️ Stratégia: Mi a tervünk ennek elérésére, azaz mi a tervünk a győzelemre?
ℹ️ Taktika: Milyen eszközök kellenek ahhoz, hogy végrehajtsuk a stratégiát?
ℹ️ Ütemterv: Mit kell felépítenünk ahhoz, hogy ezt elérjük?
ℹ️ Feladat: Mi az az egy munkaegység, amellyel legközelebb foglalkozhatunk, hogy teljesítsük az ütemtervet?
A STRATÉGIÁHOZ egy pár gondolat, hogy jobban megértsd. Mikor a stratégiát határozom meg akkor az alábbi mondatot egészítem ki:
Ha megcsináljuk ……. (ezt és ezt), akkor azt várjuk el, hogy …. (ez és ez történjen).
pl.: Ha elindítom a helyes bőrápolási tippek 10 részes hírlevél sorozatot, akkor feliratkoznak és releváns listát hozhatok létre a csoda arckrémemnek.
CSAK EZUTÁN jön a TAKTIKA! pl.: a hírlevelek megírása, hirdetések elhelyezése, remarketing, felmérők létrehozása, hogy minél többen iratkozzanak fel a listámra.
Szóval nézd át ezt a listát, mert ez FÓKUSZban tud folyamatosan tartani! Nekem ez sokat segít.
Ha elakadnál »» KATTINTS «« ide, és foglalhatsz egy 45 perces díjmentes marketing tanácsadást. Használd ki. 🙂
Hajrá, eredményes megvalósítást!