Marketing tölcsĂ©r vs. ÜgyfĂ©lĂșt – Mi a kĂŒlönbsĂ©g, Ă©s hogyan erƑsĂ­tik egymĂĄst?

A marketing tölcsĂ©r önmagĂĄban nem elĂ©g. Ha azt akarod, hogy ne csak vĂĄsĂĄroljanak, hanem vissza is tĂ©rjenek hozzĂĄd, ismerned kell az ĂŒgyfĂ©lĂșt lĂ©pĂ©seit. Ebben a cikkben megmutatom, hogyan kombinĂĄld a kettƑt.

MiĂ©rt fontos errƑl beszĂ©lni?

A legtöbb vĂĄllalkozĂł folyamatosan azon dolgozik, hogy több ĂŒgyfelet szerezzen. HirdetĂ©sek, lead magnetek, sales oldalak – mindezt a marketing tölcsĂ©rre Ă©pĂ­tik. De mi törtĂ©nik azutĂĄn, hogy egy ĂŒgyfĂ©l vĂĄsĂĄrol? Vajon elĂ©gedett lesz? VisszatĂ©r majd? AjĂĄnlani fog mĂĄsoknak?

A valĂłsĂĄg az, hogy a marketing tölcsĂ©r önmagĂĄban nem elĂ©g. Az ĂŒgyfĂ©lĂșt, vagyis az a teljes Ă©lmĂ©ny, amelyet egy vĂĄsĂĄrlĂł a mĂĄrkĂĄddal kapcsolatban megtapasztal, ugyanolyan fontos, ha nem fontosabb, mint maga az ĂŒgyfĂ©lszerzĂ©s. Ha nem kezeled tudatosan az ĂŒgyfĂ©lutat, akkor folyamatosan egy lyukas vödörbe töltöd a hirdetĂ©si költsĂ©geidet – Ășj vevƑket szerzel, de Ƒk gyorsan eltƱnnek, Ă©s kezdheted elölrƑl az egĂ©szet.

Ebben a cikkben pontosan ezt a problémåt oldjuk meg:

  • Megmutatom, hogy mi a kĂŒlönbsĂ©g a marketing tölcsĂ©r Ă©s az ĂŒgyfĂ©lĂșt között.
  • RĂĄvilĂĄgĂ­tok arra, hogy miĂ©rt nem elĂ©g csak az egyikre Ă©pĂ­teni.
  • Adok nĂ©hĂĄny konkrĂ©t tippet, hogy a kettƑt hogyan kombinĂĄlhatod nagyobb profit Ă©s több visszatĂ©rƑ vĂĄsĂĄrlĂł Ă©rdekĂ©ben.

1. Mi az a marketing tölcsér?

A marketing tölcsĂ©r (funnel) egy olyan folyamat, amely segĂ­t hideg Ă©rdeklƑdƑkbƑl vĂĄsĂĄrlĂłkat generĂĄlni. A leggyakoribb szakaszai:

  1. FigyelemfelkeltĂ©s – HirdetĂ©sek, közössĂ©gi mĂ©dia, SEO (az emberek elƑször talĂĄlkoznak veled)
  2. ÉrdeklƑdĂ©s felkeltĂ©se – Ingyenes anyagok, lead magnetek, konzultĂĄciĂłk
  3. MegfontolĂĄs – TermĂ©kbemutatĂłk, ajĂĄnlatok, sales oldalak
  4. DöntĂ©s – VĂĄsĂĄrlĂĄs, elƑfizetĂ©s, ajĂĄnlat elfogadĂĄsa

A legtöbb vĂĄllalkozĂĄs csak erre fĂłkuszĂĄl. HirdetĂ©seket futtatnak, hogy az Ă©rdeklƑdƑket a tölcsĂ©r aljĂĄra tereljĂ©k, Ă©s vĂĄsĂĄrlĂĄsra ösztönözzĂ©k Ƒket.

A probléma?
A marketing tölcsĂ©r NEM foglalkozik azzal, hogy mi törtĂ©nik a vĂĄsĂĄrlĂĄs utĂĄn. EzĂ©rt van az, hogy sok vĂĄllalkozĂĄs folyamatosan Ășj ĂŒgyfelek utĂĄn rohan, mert a rĂ©giek nem tĂ©rnek vissza!

2. Mi az ĂŒgyfĂ©lĂșt, Ă©s miben kĂŒlönbözik a marketing tölcsĂ©rtƑl?

Az ĂŒgyfĂ©lĂșt (customer journey) a vĂĄsĂĄrlĂł teljes tapasztalatĂĄt foglalja magĂĄban, amely a mĂĄrkĂĄddal kapcsolatban törtĂ©nik. Nemcsak a vĂĄsĂĄrlĂĄsig tart, hanem utĂĄna is!

Az ĂŒgyfĂ©lĂșt fƑbb szakaszai:

  1. TudatossĂĄg – Az ĂŒgyfĂ©l elƑször talĂĄlkozik veled
  2. DöntĂ©shozatal – Megismeri az ajĂĄnlatodat Ă©s vĂĄsĂĄrol
  3. HasznĂĄlat – Megtapasztalja a termĂ©ked/szolgĂĄltatĂĄsod Ă©rtĂ©kĂ©t
  4. UtĂĄnkövetĂ©s – KapcsolattartĂĄs, tĂĄmogatĂĄs, upsell lehetƑsĂ©gek
  5. LojalitĂĄs – Ha elĂ©gedett, visszatĂ©r, ĂșjravĂĄsĂĄrol, ajĂĄnl mĂĄsoknak

A fƑ kĂŒlönbsĂ©g a marketing tölcsĂ©rhez kĂ©pest?

  • A tölcsĂ©r cĂ©lja, hogy ĂŒgyfelet szerezzen.
  • Az ĂŒgyfĂ©lĂșt cĂ©lja, hogy az ĂŒgyfelek visszatĂ©rjenek Ă©s ajĂĄnljanak tĂ©ged.

Ha csak tölcsĂ©red van, de ĂŒgyfĂ©lutad nincs, akkor az ĂŒgyfelek egyszer vĂĄsĂĄrolnak, aztĂĄn eltƱnnek!

3. Mi történik, ha csak az egyiket hasznålod?

Ha csak a marketing tölcsérre építesz:

  • Folyamatosan Ășj ĂŒgyfelekre kell költened.
  • DrĂĄgĂĄbb lesz az ĂŒgyfĂ©lszerzĂ©s, mert nincs visszatĂ©rƑ vĂĄsĂĄrlĂłd.
  • Az ĂŒgyfelek gyakran csalĂłdnak, mert nincs utĂĄnkövetĂ©s vagy extra Ă©lmĂ©ny.

Ha csak az ĂŒgyfĂ©lĂștra Ă©pĂ­tesz, de nincs tölcsĂ©red:

  • NehĂ©z lesz Ășj ĂŒgyfeleket szerezni.
  • A növekedĂ©s lassĂș, mert a potenciĂĄlis vĂĄsĂĄrlĂłk nem jutnak el hozzĂĄd.
  • Nincs rendszeres beĂĄramlĂł forgalom, Ă­gy kiszolgĂĄltatott vagy a meglĂ©vƑ ĂŒgyfeleknek.

A megoldĂĄs?
A kettƑt egyĂŒtt kell hasznĂĄlnod, mert Ă­gy az ĂŒgyfĂ©lszerzĂ©s Ă©s az ĂŒgyfĂ©lmegtartĂĄs kĂ©z a kĂ©zben jĂĄr.

4. Hogyan kombinĂĄlhatod a marketing tölcsĂ©rt Ă©s az ĂŒgyfĂ©lutat?

1. Az ĂŒgyfĂ©lszerzĂ©s utĂĄn kezdƑdjön az ĂŒgyfĂ©lĂșt!

  • Ne hagyd „magĂĄra” az ĂŒgyfeleidet vĂĄsĂĄrlĂĄs utĂĄn.
  • AutomatizĂĄlt e-mailekkel, edukĂĄciĂłs anyagokkal tartsd Ƒket a folyamatban.

2. ÉpĂ­ts utĂĄnkövetĂ©si rendszert!

  • HĂ­rlevelek, visszajelzĂ©s kĂ©rĂ©se, ĂŒgyfĂ©lĂ©lmĂ©ny optimalizĂĄlĂĄsa.
  • KĂ©rdezd meg, hogy elĂ©gedettek-e, Ă©s ajĂĄnlj nekik tovĂĄbbi megoldĂĄsokat.

3. Adj extra értéket, hogy visszatérjenek!

  • ExkluzĂ­v ajĂĄnlatok, VIP programok, edukĂĄciĂłs anyagok.
  • Egy jĂłl felĂ©pĂ­tett ĂŒgyfĂ©lĂșt növeli a lojalitĂĄst Ă©s az ajĂĄnlĂĄsokat.

4. Mérd az eredményeket!

  • Figyeld az ĂŒgyfĂ©lelĂ©gedettsĂ©get, a visszatĂ©rƑ vĂĄsĂĄrlĂłk arĂĄnyĂĄt, Ă©s optimalizĂĄld a rendszert.
  • Ne csak azt mĂ©rd, hĂĄnyan jöttek be a tölcsĂ©rbe, hanem azt is, hogy hĂĄnyan tĂ©rtek vissza!

Most rajtad a sor!

A kĂ©rdĂ©s nem az, hogy kell-e ĂŒgyfĂ©lutat Ă©pĂ­tened
 hanem az, hogy mennyit veszĂ­tesz, ha nem teszed!

Ha eddig csak a marketing tölcsĂ©rre Ă©pĂ­tettĂ©l, akkor itt az ideje, hogy a meglĂ©vƑ ĂŒgyfelek megtartĂĄsĂĄra is fĂłkuszĂĄlj.

KövetkezƑ lĂ©pĂ©s:

  • Gondold ĂĄt, hogy a vĂĄsĂĄrlĂĄs utĂĄn milyen Ă©lmĂ©nyt adsz az ĂŒgyfeleknek!
  • ÉpĂ­ts egy utĂĄnkövetĂ©si rendszert, hogy ne kelljen mindig Ășj ĂŒgyfelekre költened.
  • Kövesd az oldalamat tovĂĄbbi tippekĂ©rt, mert hamarosan errƑl mĂ©g többet fogok megosztani!

Most mĂĄr Ă©rted, hogy a marketing tölcsĂ©r Ă©s az ĂŒgyfĂ©lĂșt hogyan mƱködik egyĂŒtt. De a kĂ©rdĂ©s az: te hogyan hasznĂĄlod ezt a sajĂĄt vĂĄllalkozĂĄsodban?

 Ha szeretnĂ©d, hogy a vĂĄllalkozĂĄsod kihasznĂĄlja a marketing tölcsĂ©rt Ă©s az ĂŒgyfĂ©lĂșt valĂłdi versenyelƑnyeit, akkor foglalj egy dĂ­jmentes konzultĂĄciĂłt, ahol tovĂĄbbi szemĂ©lyre szabott tippeket adok!

Töltsd ki az Ʊrlapot, Ă©s mĂĄr indul is a felmĂ©rĂ©s – az eredmĂ©nyt rögtön lĂĄtni fogod a vĂ©gĂ©n.

NEW Online ÜgyfĂ©lĂ©lmĂ©ny FelmĂ©rĂ©s - csali feliratkozĂł (PopUp)

A gombra kattintva tudomåsul veszed az Adatkezelési tåjékoztatót.

Add meg, hovĂĄ kĂŒldhetem a tanulmĂĄnyt

GYORS GYƐZELMEK - csali feliratkozó (PopUp)

A gombra kattintva tudomåsul veszed az Adatkezelési tåjékoztatót.

Add meg, hovĂĄ kĂŒldhetem a tanulmĂĄnyt

5 LÉPÉS AZ ÜGYFÉLÚT OPTIMALIZÁLÁSHOZ - csali feliratkozó (PopUp)

A gombra kattintva tudomåsul veszed az Adatkezelési tåjékoztatót.