Több, „jobb”, elkötelezett ĂŒgyfelet szeretnĂ©l, akik a vĂĄsĂĄrlĂĄsuk sorĂĄn folyamatosan Ășgy Ă©rzik, hogy mindenben tĂĄmogatod Ƒket?

Tudd meg, mi az ĂŒgyfĂ©lĂșt, hogyan Ă©pĂŒl fel, Ă©s hogyan hasznĂĄlhatod fel arra, hogy több visszatĂ©rƑ, elkötelezett vĂĄsĂĄrlĂłt szerezz – kisebb költsĂ©ggel.

Akiknek feltettem a cĂ­mben megfogalmazott kĂ©rdĂ©st kivĂ©tel nĂ©lkĂŒl azt vĂĄlaszoltĂĄk, hogy IGEN!

A kérdést kérdés követte: persze, hogy ezt akarom, de hogyan érhetem el?

Nos, a vĂĄllalkozĂĄsoknak meg kell Ă©rteniĂŒk, hogy az az idƑ lejĂĄrt mikor a termĂ©kĂŒket, szolgĂĄltatĂĄsukat „erƑbƑl” akartĂĄk lenyomni a piacukon.

A hirdetĂ©si dĂ­jak megnƑtek, a leendƑ ĂŒgyfelek gyorsan tĂĄjĂ©kozĂłdnak Ă©s bizonyĂĄra nem Ă­rok Ășjat, hatalmas a marketing zaj.
Ez van, ez tĂ©ny Ă©s ez egy feladat, amit meg kell oldani a vĂĄllalkozĂĄsnak, ha piacon szeretne maradni Ă©s termĂ©szetesen fejlƑdjön.

Az ĂŒgyfĂ©lĂșt — meghatĂĄrozĂĄsa, szakaszai Ă©s elƑnyei

Azt gondolom ma az egyik fontos szĂł, amit meg kell tanulni nem csak a vezetƑknek, hanem a vĂĄllalkozĂĄs minden munkatĂĄrsĂĄnak az a MEGÉRTÉS. Pontosabban az ĂŒgyfelek megĂ©rtĂ©se.

Amennyiben a vĂĄllalkozĂĄs Ă©rteni fogja ĂŒgyfeleit, akkor növelni tudjĂĄk az elkötelezƑdĂ©st, az Ă©rtĂ©kesĂ­tĂ©st Ă©s az ĂŒgyfĂ©lmegtartĂĄst. De az ĂŒgyfelek megĂ©rtĂ©se nem könnyƱ  feladat.

Akkor mi a megoldĂĄs?

Ebben cikkben segĂ­tek elmagyarĂĄzni, hogy melyek az Ă©rintĂ©si pontok ĂŒgyfĂ©lĂșt/ĂŒgyfĂ©lutazĂĄs alatt, Ă©s megmutatom, hogyan tudod felhasznĂĄlni mindezt az ĂŒgyfĂ©lĂ©lmĂ©nyĂ©nek javĂ­tĂĄsĂĄra, miközben megvalĂłsĂ­thatod ĂŒzleti cĂ©ljaid.

Mi az ĂŒgyfĂ©lĂșt, ĂŒgyfĂ©lutazĂĄs?

Az ĂŒgyfĂ©lĂșt lĂ©pĂ©sek sorozata, ahogyan az Ă©rdeklƑdƑbƑl vĂĄsĂĄrlĂł, majd hƱsĂ©ges vĂĄsĂĄrlĂłd lesz.

EgyszerƱbben fogalmazva: az ĂŒgyfĂ©lĂșt az ĂŒgyfelek utazĂĄsĂĄnak vizuĂĄlis feltĂ©rkĂ©pezĂ©sĂ©nek folyamata, amelynek folyamĂĄn az ĂŒgyfĂ©l kapcsolatba kerĂŒl a vĂĄllalkozĂĄsoddal.

Azonban az ĂŒgyfĂ©lĂșt nem csak a vĂĄsĂĄrlĂĄs folyamata, hanem egy komplex interakciĂłs sorozat, amely a mĂĄrka elsƑ megismerĂ©sĂ©tƑl egĂ©szen a vĂĄsĂĄrlĂĄs utĂĄni visszajelzĂ©sekig terjed. Az ĂŒgyfĂ©l minden Ă©rintkezĂ©si pontja kulcsfontossĂĄgĂș a lojalitĂĄs kialakĂ­tĂĄsĂĄban.

MinĂ©l többet tudsz az ĂŒgyfĂ©lrƑl az egyes szakaszokban, annĂĄl jobban ki tudod szolgĂĄlni. Ɛ pedig (a vĂĄsĂĄrlĂł), Ășgy Ă©rzi, hogy Te vagy a legjobb vĂĄllalkozĂĄs, hiszen Ɛ pont azt akarja megvenni, amit Te kĂ­nĂĄlsz. Woww, olyan leszel, mint egy gondolatolvasĂł…

Az ĂŒgyfĂ©lĂșt/ĂŒgyfĂ©lutazĂĄs szakaszai

Egy picit leegyszerƱsĂ­tve (kĂ©sƑbb lĂĄtni fogod, hogy ezt miĂ©rt Ă­rom), az ĂŒgyfĂ©l 5 alap Ă©rintĂ©si ponton fog talĂĄlkozni vĂĄllalkozĂĄsoddal.

Az ĂŒgyfĂ©lĂșt optimalizĂĄlĂĄsa nem csak a vĂĄllalkozĂĄsod Ă©rdekeit szolgĂĄlja. Az ĂŒgyfĂ©l szempontjĂĄbĂłl az Ă©rintĂ©si pontok minƑsĂ©ge dönti el, hogy mennyire gördĂŒlĂ©keny az Ăștja a mĂĄrkĂĄddal valĂł kapcsolat sorĂĄn. Ez egy fontos informĂĄciĂł, mĂĄr itt az elejĂ©n.

1. TudatossĂĄg

A tudatossĂĄg szakaszĂĄban, leendƑ ĂŒgyfelednek mĂ©g nincs cĂ©lja vĂĄllalkozĂĄsoddal. EgyelƑre ott tart, hogy felismeri, neki bizony van egy problĂ©mĂĄja (pl. jĂł lenne valaki mƱködtetnĂ© a marketing rendszerem, vagy Ă©hes vagyok Ă©s egy jĂł Ă©ttermet keresek).

Mivel mĂĄr ismered az ĂŒgyfĂ©lĂșt felĂ©pĂ­tĂ©sĂ©t, tudod, hogy bizony egy jĂł hirdetĂ©ssel felkeltheted a lappangĂł Ă©rdeklƑdĂ©sĂ©t, hogy „bizony Te Ă©hes vagy”, „ó, neked a mi marketing cĂ©gĂŒnk kell”.

Ebben a szakaszban az Ă©rdeklƑdƑ kutat. Kutat a weben, meghallgatja barĂĄtait (szĂĄjhagyomĂĄny), böngĂ©szi a közössĂ©gi mĂ©diĂĄt. Ez a szakasz mĂ©g nem alkalmas az eladĂĄsra.

Marketing rendszeredben ez a figyelem felkeltĂ©sĂ©nek lĂ©pĂ©seirƑl kell szĂłljon, valamint a kĂ©rdĂ©sei megvĂĄlaszolĂĄsĂĄrĂłl (pl. „Gyakran IsmĂ©telt KĂ©rdĂ©sek”-menĂŒpont, felkĂ©szĂŒlt telefonos ĂŒgyfĂ©lszolgĂĄlat).

Itt építed ki a bizalmat.

2. MegfontolĂĄs

Ebben a mĂ©rlegelĂ©si szakaszban, mĂĄr a Te termĂ©ked/szolgĂĄltatĂĄsod is bekerĂŒl leendƑ vĂĄsĂĄrlĂłd „lĂĄtĂłmezejĂ©be”. Itt mĂĄr el kezd mƱködni az összehasonlĂ­tĂĄs mĂĄs termĂ©kekkel/szolgĂĄltatĂĄsokkal.

A megfontolĂĄs szakaszban rĂ©szt vevƑ ĂŒgyfelek olyan termĂ©kjellemzƑket, segĂ­tƑ informĂĄciĂłkat szeretnĂ©nek lĂĄtni, amelyekre erƑsen tĂĄmaszkodhatnak problĂ©mĂĄjuk megoldĂĄsĂĄban. Tudd, ezek feltĂ©tlenĂŒl ösztönzik az eladĂĄst.

Ebben a szakaszban a vållalkozåsodnak jobb megoldåsként kell pozícionålnia megoldåsod, mint måsok.

PĂ©ldĂĄul egy fintess edzƑi olyan tartalmat hozhat lĂ©tre, amely rĂ©szletesen elmagyarĂĄzza az adott mozdulatsorban mi a helyes testtartĂĄs a sĂ©rĂŒlĂ©s elkerĂŒlĂ©sĂ©re, Ă©s közben megmutatja a kĂŒlönbsĂ©geket, ha segĂ­tsĂ©g nĂ©lkĂŒl vĂĄgnĂĄl bele az edzĂ©sbe. Így finoman elƑsegĂ­ti az Ɛ szemĂ©lyes kivĂĄlasztĂĄsĂĄnak elƑnyeit.

3. VĂĄsĂĄrlĂĄs

A vĂĄsĂĄrlĂĄsi szakaszt döntĂ©si szakasznak is nevezik, mivel ebben a szakaszban az ĂŒgyfelek kĂ©szek vĂĄsĂĄrolni. Ne feledd, hogy lehet Ă©pp nem Te leszel a döntĂ©sĂŒk! Bocs, de ez az igazsĂĄg…

Mint vĂĄllalkozĂĄs, viszont az a feladatod, hogy ebben a szakaszban „rĂĄbeszĂ©ld” a vĂĄsĂĄrlĂłkat, hogy tƑled vĂĄsĂĄroljanak. Adj informĂĄciĂłt az ĂĄrakrĂłl, oszd meg az összehasonlĂ­tĂł ĂștmutatĂłkat, hogy megmutasd, miĂ©rt Te vagy a kivĂĄlĂł Ă©s visszautasĂ­thatatlan lehetƑsĂ©g!

Példåul itt mår kosårelhagyó e-maileket is alkalmazhatsz.

4. HasznĂĄlat

Tapasztalatom szerint erre  a szakaszra a vĂĄllalkozĂĄsok nagy rĂ©sze mĂĄr nem fordĂ­t kellƑ figyelmet. Pedig kellene!

A termĂ©k vagy szolgĂĄltatĂĄs hasznĂĄlatĂĄnak kezdeti szakasza kritikus. Itt fontos, hogy a vĂĄsĂĄrlĂł Ășgy Ă©rezze, nem marad egyedĂŒl. AutomatizĂĄlt hasznĂĄlati ĂștmutatĂłk, ĂŒdvözlƑ e-mailek, Ă©s gyors ĂŒgyfĂ©lszolgĂĄlati vĂĄlaszok mind hozzĂĄjĂĄrulnak ahhoz, hogy az ĂŒgyfĂ©l elĂ©gedett legyen, Ă©s kĂ©sƑbb is visszatĂ©rjen.

BĂ­zom benne Ă©rzed, hogy ebben a szakaszban is kellƑen tevĂ©kenynek kell legyĂ©l. Nem dƑlhetsz hĂĄtra, hogy „mĂĄr csörgött a kassza”.

Ne feledd, ma mĂĄr nehezebb Ă©s drĂĄgĂĄbb egy Ășj ĂŒgyfelet megszerezni, mint a rĂ©git megtartani!

5. HƱség, tovåbb ajånlås

Gyors kérdés ehhez a részhez.

SzeretnĂ©l a vĂĄllalkozĂĄsok „felsƑ krĂ©mjĂ©hez” tartozni? Szerintem IGEN a vĂĄlaszod!

MegsĂșgom Neked, hogy ezt az 5. szakaszt nagyon kevesen mƱvelik. Nem azt Ă­rtam, hogy jĂłl mƱvelik, hanem azt, hogy egyĂĄltalĂĄn csinĂĄljĂĄk!!! (ha Te csinĂĄlod, akkor minden elismerĂ©sem, piros pont!)

Itt ismĂ©d rendszert kell kĂ©szĂ­ts (lehet mĂĄr unod, hogy mindig munkĂĄra foglak, de bocs Ă­gy lesz csörgƑ kasszĂĄd folyamatosan), amivel a meglĂ©vƑ vĂĄsĂĄrlĂłidat Ășjra vĂĄsĂĄrlĂĄsra Ă©s tovĂĄbb ajĂĄnlĂĄsra ösztönzöd.

Ilyenek lehetnek a bónuszok, plusz ajåndékok, vagy egyszerƱen érdekelté teszed az ajånlåsban (pl. Billingó szåmlåzó ingyen hónapot ad neked az ajånlåsért, stb.)

Mi a haszna, ha ismerem az ĂŒgyfĂ©lutat?

A cikk lejĂ©n megĂ­gĂ©rtem, hogy megmutatom, hogyan tudod felhasznĂĄlni a fentebb leĂ­rtakat az ĂŒgyfelĂ©lmĂ©ny javĂ­tĂĄsĂĄra, miközben megvalĂłsĂ­thatod ĂŒzleti cĂ©ljaidat.

Az ĂŒgyfelek utazĂĄsĂĄnak ismerete (ĂŒgyfĂ©lutak ismerete) jobban megvilĂĄgĂ­tja a cĂ©lközönsĂ©ged elvĂĄrĂĄsait Ă©s igĂ©nyeit. Gondolj bele, ha van ĂŒgyfĂ©ltĂ©rkĂ©ped, nem neked kell a nagy varĂĄzsgömbbƑl kitalĂĄlni mit akarnak.

Mivel a vĂĄllalkozĂĄsokkal folyamatosan versenyben vagy az ĂŒgyfelekĂ©rt, kitƱnhetsz azzal, hogy az ĂŒgyfĂ©lutak optimalizĂĄlĂĄsa nemcsak arra fogja ösztönzi jelenlegi ĂŒgyfeleidet, hogy maradjanak hƱek, hanem versenykĂ©pesebbĂ© tesznek az Ășj vĂĄsĂĄrlĂłk megszerzĂ©sĂ©ben is. Azonnal az egyik potenciĂĄlis „TOP vĂĄlasztĂĄsi lehetƑsĂ©g” lehetsz! Mit szĂłlsz?

NĂ©zzĂŒk rĂ©szletesebben, hogy az ĂŒgyfĂ©lĂșt megismerĂ©se Ă©s termĂ©szetesen az ĂŒgyfĂ©ltĂ©rkĂ©p elkĂ©szĂ­tĂ©se, hogyan segĂ­t ĂŒzleti cĂ©ljaid megvalĂłsĂ­tĂĄsĂĄban.

1. MegĂ©rted az ĂŒgyfelek viselkedĂ©sĂ©t, „MIÉRT?”-jeit!

Azt gondolom nem elhanyagolhatĂł tĂ©nyezƑ, ha tudatĂĄban vagy vele, hogy igazĂĄbĂłl MIÉRT vĂĄlasztottak tĂ©ged!

Nem kell kitalĂĄlj a hirdetĂ©seidben, kĂŒlönbözƑ Ă©rveket, hanem egyszerƱen azt kommunikĂĄlod, amiĂ©rt tĂ©ged vĂĄlasztottak.

A måsik, hogy fejlesztésnél tudod az irånyt, hogy még jobbå tedd a szolgåltatåsod/terméked.

2. Pontosan leĂ­rva, azonosĂ­tani tudod az Ă©rintkezĂ©si pontokat, ahol az ĂŒgyfĂ©l talĂĄlkozik vĂĄllalkozĂĄsoddal.

Gondolom Te is több csatornĂĄn hirdeted cĂ©ged, de ezek nem mindegyike hozza a kellƑ eredmĂ©nyt. Vagy Ășj Ă©rtĂ©kesĂ­tĂ©si csatornĂĄkat vezetsz be, de itt is kĂŒlönbözƑek lesznek az eredmĂ©nyek.

Az ĂŒgyfĂ©lĂștra összpontosĂ­tva megtudhatod, melyik csatorna a leghatĂ©konyabb az Ă©rtĂ©kesĂ­tĂ©s generĂĄlĂĄsĂĄra vagy a hirdetĂ©sre. Ez segĂ­ti a vĂĄllalkozĂĄsodat, idƑ Ă©s pĂ©nz megtakarĂ­tĂĄsĂĄban azĂĄltal, hogy csak a leghatĂ©konyabb csatornĂĄkat hagyod meg.

3. Råmutat a terméked, szolgåltatåsod hiånyossågaira!

Ohh, mĂĄr ott van leendƑ vĂĄsĂĄrlĂłd a kosĂĄrnĂĄl, nyitva a pĂ©nztĂĄrca, de mĂ©gsem vĂĄsĂĄrol. Pedig mennyi hirdetĂ©si összeg, erƑfeszĂ­tĂ©s van abban, hogy eljutott eddig az Ă©rdeklƑdƑd.

Az ĂŒgyfĂ©lĂșt ezen pontjĂĄnak mĂ©ly elemzĂ©sei segĂ­tenek kikĂŒszöbölni ezt a problĂ©mĂĄt, mielƑtt mĂ©g sok pĂ©nz buknĂĄl.

4. ErƑs marketing támogatás

A marketinges (tudom, kivitelezƑ is vagyok), hipotĂ©ziseket gyĂĄrt a meglĂ©vƑ informĂĄciĂłbĂłl, amit az ĂŒgyfĂ©ltƑl megtud (+ sajĂĄt tapasztalat).

Mennyivel jobb lenne a marketinged, ha konkrĂ©tan tudod a fĂĄjdalompontjait vĂĄsĂĄrlĂłidnak? Mennyivel jobb lenne a marketinges csapatnak, ha tudnĂĄ a vĂĄsĂĄrlĂłd milyen utat jĂĄr be tƱ pontosan? Mit Ă©rez, mit tesz…?

MegsĂșgom, ez hatalmas helyzeti elƑnyt ad neked a többi vĂĄllalkozĂĄssal szemben.

5. ÜgyfĂ©l elkötelezƑdĂ©s növelĂ©se

A hƱsĂ©ges ĂŒgyfĂ©lnĂ©l nincs jobb, mert Ășjra vĂĄsĂĄrol Ă©s tovĂĄbb ajĂĄnlja vĂĄllalkozĂĄsunkat.

Ha dokumentĂĄlva van az ĂŒgyfĂ©ltĂ©rkĂ©pen, hogy mi törtĂ©nik ezen az Ă©rintkezĂ©si ponton, akkor precĂ­zen tudod követni a törtĂ©nĂ©seket.

LĂĄtni fogod pontosan, ha javĂ­tasz, Ășj dolgot prĂłbĂĄlsz ki a folyamatban, hiszen az erre a pontra beĂ©pĂ­tett mĂ©rƑszĂĄmok ezt mutatni fogjĂĄk.

Az ĂŒgyfelek pedig hĂĄlĂĄsak lesznek, hiszen informĂĄciĂłt, nem vĂĄrt ajĂĄndĂ©kot, figyelmet kapnak tƑled.

6. Több Ă©s jobb minƑsĂ©gƱ konverziĂł

A vevƑid nyelvĂ©n fogsz „beszĂ©lni” ajĂĄnlataidban, ĂŒzeneteidben.

Gondolj sajĂĄt magadra, mikor azt Ă©rzed, hogy „egy nyelvet beszĂ©lsz” mĂĄssal.

Ügyfeleid ezt fogjĂĄk Ă©rezni, Ă©s meghĂĄlĂĄljĂĄk vĂĄsĂĄrlĂĄssal. A befektetett idƑd Ă©s pĂ©nzed jobb eredmĂ©nnyel fog megtĂ©rĂŒlni.

TermĂ©szetesen a megtĂ©rĂŒlĂ©s mĂ©rĂ©se nemcsak arrĂłl szĂłl, hogy több ĂŒgyfelet szerzel. A cĂ©l az, hogy a meglĂ©vƑ ĂŒgyfelek elĂ©gedettsĂ©ge is növekedjen, ezĂĄltal a hƱsĂ©g Ă©s a visszatĂ©rƑ vĂĄsĂĄrlĂłk arĂĄnya emelkedjen. Az ĂŒgyfĂ©lĂșt nyomon követĂ©se Ă©s folyamatos optimalizĂĄlĂĄsa rĂ©vĂ©n a vĂĄllalkozĂĄsod sokkal hatĂ©konyabban tudja kezelni a marketing költsĂ©geket.

7. Magasabb megtĂ©rĂŒlĂ©s (ROI)

BeszĂ©ljenek a szĂĄmok. Az adatalapĂș döntĂ©shozatal lĂ©nyege, hogy minden interakciĂłt mĂ©rĂŒnk, Ă­gy az optimalizĂĄlĂĄsi lehetƑsĂ©gek egyĂ©rtelmƱvĂ© vĂĄlnak.

PĂ©ldĂĄul egy ĂĄtfogĂł ĂŒgyfĂ©ltĂ©rkĂ©p alapjĂĄn gyorsan felismerheted, hogy melyik Ă©rintkezĂ©si pontnĂĄl esnek ki a vĂĄsĂĄrlĂłk, Ă©s hogyan lehet ezeket a problĂ©mĂĄkat orvosolni.

Egy McKinsey-tanulmĂĄny kimutatta, hogy az ĂŒgyfĂ©lĂ©lmĂ©ny javĂ­tĂĄsa akĂĄr 2-7%-os bevĂ©telnövekedĂ©st is eredmĂ©nyezhet.

ZĂĄrszĂł

Mint lĂĄtod, mĂ©ly hatĂĄssal van vĂĄllalkozĂĄsodra, ha egy jĂł ĂŒgyfĂ©lĂșt tĂ©rkĂ©ppel rendelkezik vĂĄllalkozĂĄsod. TermĂ©szetesen nem elĂ©g egyszer elkĂ©szĂ­teni ezt a tĂ©rkĂ©pet, hanem folyamatosan naprakĂ©szen is kell tartani.

Az ĂŒgyfĂ©lutak tĂ©rkĂ©pei segĂ­tenek abban, hogy pontos tapasztalatokat kapj az ĂŒgyfelek elvĂĄrĂĄsaitĂłl vĂĄllalkozĂĄsoddal szemben, miközben növeled az elkötelezettsĂ©get Ă©s az Ă©rtĂ©kesĂ­tĂ©st.

Rendben, tudom, hogy ez idƑ Ă©s munka, de többszörösen visszahozza az ĂĄrĂĄt, Ă©s visszatekintve azt fogod lĂĄtni, hogy az egyik legjobb befektetĂ©se lesz cĂ©gednek.

Ha kĂ©szen ĂĄllsz arra, hogy jobb döntĂ©seket hozz, ĂĄtfogĂł kĂ©pet kapj ĂŒzleti tevĂ©kenysĂ©ged lĂ©pĂ©seirƑl ĂŒgyfeleid felĂ©, miközben megismered leendƑ Ă©s meglĂ©vƑ vĂĄsĂĄrlĂłid tevĂ©kenysĂ©gĂ©t Ă©s döntĂ©si „miĂ©rtjeit”, akkor foglalj egy DÍJMENTS idƑpontot Ă©s nĂ©zzĂŒk ĂĄt 30 percben hogyan tudok neked segĂ­teni.

Kattints a nagy piros gombra!

Töltsd ki az Ʊrlapot, Ă©s mĂĄr indul is a felmĂ©rĂ©s – az eredmĂ©nyt rögtön lĂĄtni fogod a vĂ©gĂ©n.

NEW Online ÜgyfĂ©lĂ©lmĂ©ny FelmĂ©rĂ©s - csali feliratkozĂł (PopUp)

A gombra kattintva tudomåsul veszed az Adatkezelési tåjékoztatót.

Add meg, hovĂĄ kĂŒldhetem a tanulmĂĄnyt

GYORS GYƐZELMEK - csali feliratkozó (PopUp)

A gombra kattintva tudomåsul veszed az Adatkezelési tåjékoztatót.

Add meg, hovĂĄ kĂŒldhetem a tanulmĂĄnyt

5 LÉPÉS AZ ÜGYFÉLÚT OPTIMALIZÁLÁSHOZ - csali feliratkozó (PopUp)

A gombra kattintva tudomåsul veszed az Adatkezelési tåjékoztatót.