Akiknek feltettem a cĂmben megfogalmazott kĂ©rdĂ©st kivĂ©tel nĂ©lkĂŒl azt vĂĄlaszoltĂĄk, hogy IGEN!
A kérdést kérdés követte: persze, hogy ezt akarom, de hogyan érhetem el?
Nos, a vĂĄllalkozĂĄsoknak meg kell Ă©rteniĂŒk, hogy az az idĆ lejĂĄrt mikor a termĂ©kĂŒket, szolgĂĄltatĂĄsukat âerĆbĆlâ akartĂĄk lenyomni a piacukon.
A hirdetĂ©si dĂjak megnĆtek, a leendĆ ĂŒgyfelek gyorsan tĂĄjĂ©kozĂłdnak Ă©s bizonyĂĄra nem Ărok Ășjat, hatalmas a marketing zaj.
Ez van, ez tĂ©ny Ă©s ez egy feladat, amit meg kell oldani a vĂĄllalkozĂĄsnak, ha piacon szeretne maradni Ă©s termĂ©szetesen fejlĆdjön.
Az ĂŒgyfĂ©lĂșt â meghatĂĄrozĂĄsa, szakaszai Ă©s elĆnyei
Azt gondolom ma az egyik fontos szĂł, amit meg kell tanulni nem csak a vezetĆknek, hanem a vĂĄllalkozĂĄs minden munkatĂĄrsĂĄnak az a MEGĂRTĂS. Pontosabban az ĂŒgyfelek megĂ©rtĂ©se.
Amennyiben a vĂĄllalkozĂĄs Ă©rteni fogja ĂŒgyfeleit, akkor növelni tudjĂĄk az elkötelezĆdĂ©st, az Ă©rtĂ©kesĂtĂ©st Ă©s az ĂŒgyfĂ©lmegtartĂĄst. De az ĂŒgyfelek megĂ©rtĂ©se nem könnyƱ feladat.
Akkor mi a megoldĂĄs?
Ebben cikkben segĂtek elmagyarĂĄzni, hogy melyek az Ă©rintĂ©si pontok ĂŒgyfĂ©lĂșt/ĂŒgyfĂ©lutazĂĄs alatt, Ă©s megmutatom, hogyan tudod felhasznĂĄlni mindezt az ĂŒgyfĂ©lĂ©lmĂ©nyĂ©nek javĂtĂĄsĂĄra, miközben megvalĂłsĂthatod ĂŒzleti cĂ©ljaid.
Mi az ĂŒgyfĂ©lĂșt, ĂŒgyfĂ©lutazĂĄs?
Az ĂŒgyfĂ©lĂșt lĂ©pĂ©sek sorozata, ahogyan az Ă©rdeklĆdĆbĆl vĂĄsĂĄrlĂł, majd hƱsĂ©ges vĂĄsĂĄrlĂłd lesz.
EgyszerƱbben fogalmazva: az ĂŒgyfĂ©lĂșt az ĂŒgyfelek utazĂĄsĂĄnak vizuĂĄlis feltĂ©rkĂ©pezĂ©sĂ©nek folyamata, amelynek folyamĂĄn az ĂŒgyfĂ©l kapcsolatba kerĂŒl a vĂĄllalkozĂĄsoddal.
Azonban az ĂŒgyfĂ©lĂșt nem csak a vĂĄsĂĄrlĂĄs folyamata, hanem egy komplex interakciĂłs sorozat, amely a mĂĄrka elsĆ megismerĂ©sĂ©tĆl egĂ©szen a vĂĄsĂĄrlĂĄs utĂĄni visszajelzĂ©sekig terjed. Az ĂŒgyfĂ©l minden Ă©rintkezĂ©si pontja kulcsfontossĂĄgĂș a lojalitĂĄs kialakĂtĂĄsĂĄban.
MinĂ©l többet tudsz az ĂŒgyfĂ©lrĆl az egyes szakaszokban, annĂĄl jobban ki tudod szolgĂĄlni. Ć pedig (a vĂĄsĂĄrlĂł), Ășgy Ă©rzi, hogy Te vagy a legjobb vĂĄllalkozĂĄs, hiszen Ć pont azt akarja megvenni, amit Te kĂnĂĄlsz. Woww, olyan leszel, mint egy gondolatolvasĂł…
Az ĂŒgyfĂ©lĂșt/ĂŒgyfĂ©lutazĂĄs szakaszai
Egy picit leegyszerƱsĂtve (kĂ©sĆbb lĂĄtni fogod, hogy ezt miĂ©rt Ărom), az ĂŒgyfĂ©l 5 alap Ă©rintĂ©si ponton fog talĂĄlkozni vĂĄllalkozĂĄsoddal.
Az ĂŒgyfĂ©lĂșt optimalizĂĄlĂĄsa nem csak a vĂĄllalkozĂĄsod Ă©rdekeit szolgĂĄlja. Az ĂŒgyfĂ©l szempontjĂĄbĂłl az Ă©rintĂ©si pontok minĆsĂ©ge dönti el, hogy mennyire gördĂŒlĂ©keny az Ăștja a mĂĄrkĂĄddal valĂł kapcsolat sorĂĄn. Ez egy fontos informĂĄciĂł, mĂĄr itt az elejĂ©n.

1. TudatossĂĄg
A tudatossĂĄg szakaszĂĄban, leendĆ ĂŒgyfelednek mĂ©g nincs cĂ©lja vĂĄllalkozĂĄsoddal. EgyelĆre ott tart, hogy felismeri, neki bizony van egy problĂ©mĂĄja (pl. jĂł lenne valaki mƱködtetnĂ© a marketing rendszerem, vagy Ă©hes vagyok Ă©s egy jĂł Ă©ttermet keresek).
Mivel mĂĄr ismered az ĂŒgyfĂ©lĂșt felĂ©pĂtĂ©sĂ©t, tudod, hogy bizony egy jĂł hirdetĂ©ssel felkeltheted a lappangĂł Ă©rdeklĆdĂ©sĂ©t, hogy âbizony Te Ă©hes vagyâ, âĂł, neked a mi marketing cĂ©gĂŒnk kellâ.
Ebben a szakaszban az Ă©rdeklĆdĆ kutat. Kutat a weben, meghallgatja barĂĄtait (szĂĄjhagyomĂĄny), böngĂ©szi a közössĂ©gi mĂ©diĂĄt. Ez a szakasz mĂ©g nem alkalmas az eladĂĄsra.
Marketing rendszeredben ez a figyelem felkeltĂ©sĂ©nek lĂ©pĂ©seirĆl kell szĂłljon, valamint a kĂ©rdĂ©sei megvĂĄlaszolĂĄsĂĄrĂłl (pl. âGyakran IsmĂ©telt KĂ©rdĂ©sekâ-menĂŒpont, felkĂ©szĂŒlt telefonos ĂŒgyfĂ©lszolgĂĄlat).
Itt Ă©pĂted ki a bizalmat.
2. MegfontolĂĄs
Ebben a mĂ©rlegelĂ©si szakaszban, mĂĄr a Te termĂ©ked/szolgĂĄltatĂĄsod is bekerĂŒl leendĆ vĂĄsĂĄrlĂłd âlĂĄtĂłmezejĂ©beâ. Itt mĂĄr el kezd mƱködni az összehasonlĂtĂĄs mĂĄs termĂ©kekkel/szolgĂĄltatĂĄsokkal.
A megfontolĂĄs szakaszban rĂ©szt vevĆ ĂŒgyfelek olyan termĂ©kjellemzĆket, segĂtĆ informĂĄciĂłkat szeretnĂ©nek lĂĄtni, amelyekre erĆsen tĂĄmaszkodhatnak problĂ©mĂĄjuk megoldĂĄsĂĄban. Tudd, ezek feltĂ©tlenĂŒl ösztönzik az eladĂĄst.
Ebben a szakaszban a vĂĄllalkozĂĄsodnak jobb megoldĂĄskĂ©nt kell pozĂcionĂĄlnia megoldĂĄsod, mint mĂĄsok.
PĂ©ldĂĄul egy fintess edzĆi olyan tartalmat hozhat lĂ©tre, amely rĂ©szletesen elmagyarĂĄzza az adott mozdulatsorban mi a helyes testtartĂĄs a sĂ©rĂŒlĂ©s elkerĂŒlĂ©sĂ©re, Ă©s közben megmutatja a kĂŒlönbsĂ©geket, ha segĂtsĂ©g nĂ©lkĂŒl vĂĄgnĂĄl bele az edzĂ©sbe. Ăgy finoman elĆsegĂti az Ć szemĂ©lyes kivĂĄlasztĂĄsĂĄnak elĆnyeit.
3. VĂĄsĂĄrlĂĄs
A vĂĄsĂĄrlĂĄsi szakaszt döntĂ©si szakasznak is nevezik, mivel ebben a szakaszban az ĂŒgyfelek kĂ©szek vĂĄsĂĄrolni. Ne feledd, hogy lehet Ă©pp nem Te leszel a döntĂ©sĂŒk! Bocs, de ez az igazsĂĄg…
Mint vĂĄllalkozĂĄs, viszont az a feladatod, hogy ebben a szakaszban ârĂĄbeszĂ©ldâ a vĂĄsĂĄrlĂłkat, hogy tĆled vĂĄsĂĄroljanak. Adj informĂĄciĂłt az ĂĄrakrĂłl, oszd meg az összehasonlĂtĂł ĂștmutatĂłkat, hogy megmutasd, miĂ©rt Te vagy a kivĂĄlĂł Ă©s visszautasĂthatatlan lehetĆsĂ©g!
Példåul itt mår kosårelhagyó e-maileket is alkalmazhatsz.
4. HasznĂĄlat
Tapasztalatom szerint erre a szakaszra a vĂĄllalkozĂĄsok nagy rĂ©sze mĂĄr nem fordĂt kellĆ figyelmet. Pedig kellene!
A termĂ©k vagy szolgĂĄltatĂĄs hasznĂĄlatĂĄnak kezdeti szakasza kritikus. Itt fontos, hogy a vĂĄsĂĄrlĂł Ășgy Ă©rezze, nem marad egyedĂŒl. AutomatizĂĄlt hasznĂĄlati ĂștmutatĂłk, ĂŒdvözlĆ e-mailek, Ă©s gyors ĂŒgyfĂ©lszolgĂĄlati vĂĄlaszok mind hozzĂĄjĂĄrulnak ahhoz, hogy az ĂŒgyfĂ©l elĂ©gedett legyen, Ă©s kĂ©sĆbb is visszatĂ©rjen.
BĂzom benne Ă©rzed, hogy ebben a szakaszban is kellĆen tevĂ©kenynek kell legyĂ©l. Nem dĆlhetsz hĂĄtra, hogy âmĂĄr csörgött a kasszaâ.
Ne feledd, ma mĂĄr nehezebb Ă©s drĂĄgĂĄbb egy Ășj ĂŒgyfelet megszerezni, mint a rĂ©git megtartani!
5. HƱség, tovåbb ajånlås
Gyors kérdés ehhez a részhez.
SzeretnĂ©l a vĂĄllalkozĂĄsok âfelsĆ krĂ©mjĂ©hezâ tartozni? Szerintem IGEN a vĂĄlaszod!
MegsĂșgom Neked, hogy ezt az 5. szakaszt nagyon kevesen mƱvelik. Nem azt Ărtam, hogy jĂłl mƱvelik, hanem azt, hogy egyĂĄltalĂĄn csinĂĄljĂĄk!!! (ha Te csinĂĄlod, akkor minden elismerĂ©sem, piros pont!)
Itt ismĂ©d rendszert kell kĂ©szĂts (lehet mĂĄr unod, hogy mindig munkĂĄra foglak, de bocs Ăgy lesz csörgĆ kasszĂĄd folyamatosan), amivel a meglĂ©vĆ vĂĄsĂĄrlĂłidat Ășjra vĂĄsĂĄrlĂĄsra Ă©s tovĂĄbb ajĂĄnlĂĄsra ösztönzöd.
Ilyenek lehetnek a bónuszok, plusz ajåndékok, vagy egyszerƱen érdekelté teszed az ajånlåsban (pl. Billingó szåmlåzó ingyen hónapot ad neked az ajånlåsért, stb.)
Mi a haszna, ha ismerem az ĂŒgyfĂ©lutat?
A cikk lejĂ©n megĂgĂ©rtem, hogy megmutatom, hogyan tudod felhasznĂĄlni a fentebb leĂrtakat az ĂŒgyfelĂ©lmĂ©ny javĂtĂĄsĂĄra, miközben megvalĂłsĂthatod ĂŒzleti cĂ©ljaidat.
Az ĂŒgyfelek utazĂĄsĂĄnak ismerete (ĂŒgyfĂ©lutak ismerete) jobban megvilĂĄgĂtja a cĂ©lközönsĂ©ged elvĂĄrĂĄsait Ă©s igĂ©nyeit. Gondolj bele, ha van ĂŒgyfĂ©ltĂ©rkĂ©ped, nem neked kell a nagy varĂĄzsgömbbĆl kitalĂĄlni mit akarnak.
Mivel a vĂĄllalkozĂĄsokkal folyamatosan versenyben vagy az ĂŒgyfelekĂ©rt, kitƱnhetsz azzal, hogy az ĂŒgyfĂ©lutak optimalizĂĄlĂĄsa nemcsak arra fogja ösztönzi jelenlegi ĂŒgyfeleidet, hogy maradjanak hƱek, hanem versenykĂ©pesebbĂ© tesznek az Ășj vĂĄsĂĄrlĂłk megszerzĂ©sĂ©ben is. Azonnal az egyik potenciĂĄlis âTOP vĂĄlasztĂĄsi lehetĆsĂ©gâ lehetsz! Mit szĂłlsz?
NĂ©zzĂŒk rĂ©szletesebben, hogy az ĂŒgyfĂ©lĂșt megismerĂ©se Ă©s termĂ©szetesen az ĂŒgyfĂ©ltĂ©rkĂ©p elkĂ©szĂtĂ©se, hogyan segĂt ĂŒzleti cĂ©ljaid megvalĂłsĂtĂĄsĂĄban.
1. MegĂ©rted az ĂŒgyfelek viselkedĂ©sĂ©t, âMIĂRT?â-jeit!
Azt gondolom nem elhanyagolhatĂł tĂ©nyezĆ, ha tudatĂĄban vagy vele, hogy igazĂĄbĂłl MIĂRT vĂĄlasztottak tĂ©ged!
Nem kell kitalĂĄlj a hirdetĂ©seidben, kĂŒlönbözĆ Ă©rveket, hanem egyszerƱen azt kommunikĂĄlod, amiĂ©rt tĂ©ged vĂĄlasztottak.
A måsik, hogy fejlesztésnél tudod az irånyt, hogy még jobbå tedd a szolgåltatåsod/terméked.
2. Pontosan leĂrva, azonosĂtani tudod az Ă©rintkezĂ©si pontokat, ahol az ĂŒgyfĂ©l talĂĄlkozik vĂĄllalkozĂĄsoddal.
Gondolom Te is több csatornĂĄn hirdeted cĂ©ged, de ezek nem mindegyike hozza a kellĆ eredmĂ©nyt. Vagy Ășj Ă©rtĂ©kesĂtĂ©si csatornĂĄkat vezetsz be, de itt is kĂŒlönbözĆek lesznek az eredmĂ©nyek.
Az ĂŒgyfĂ©lĂștra összpontosĂtva megtudhatod, melyik csatorna a leghatĂ©konyabb az Ă©rtĂ©kesĂtĂ©s generĂĄlĂĄsĂĄra vagy a hirdetĂ©sre. Ez segĂti a vĂĄllalkozĂĄsodat, idĆ Ă©s pĂ©nz megtakarĂtĂĄsĂĄban azĂĄltal, hogy csak a leghatĂ©konyabb csatornĂĄkat hagyod meg.
3. Råmutat a terméked, szolgåltatåsod hiånyossågaira!
Ohh, mĂĄr ott van leendĆ vĂĄsĂĄrlĂłd a kosĂĄrnĂĄl, nyitva a pĂ©nztĂĄrca, de mĂ©gsem vĂĄsĂĄrol. Pedig mennyi hirdetĂ©si összeg, erĆfeszĂtĂ©s van abban, hogy eljutott eddig az Ă©rdeklĆdĆd.
Az ĂŒgyfĂ©lĂșt ezen pontjĂĄnak mĂ©ly elemzĂ©sei segĂtenek kikĂŒszöbölni ezt a problĂ©mĂĄt, mielĆtt mĂ©g sok pĂ©nz buknĂĄl.
4. ErĆs marketing tĂĄmogatĂĄs
A marketinges (tudom, kivitelezĆ is vagyok), hipotĂ©ziseket gyĂĄrt a meglĂ©vĆ informĂĄciĂłbĂłl, amit az ĂŒgyfĂ©ltĆl megtud (+ sajĂĄt tapasztalat).
Mennyivel jobb lenne a marketinged, ha konkrĂ©tan tudod a fĂĄjdalompontjait vĂĄsĂĄrlĂłidnak? Mennyivel jobb lenne a marketinges csapatnak, ha tudnĂĄ a vĂĄsĂĄrlĂłd milyen utat jĂĄr be tƱ pontosan? Mit Ă©rez, mit tesz…?
MegsĂșgom, ez hatalmas helyzeti elĆnyt ad neked a többi vĂĄllalkozĂĄssal szemben.
5. ĂgyfĂ©l elkötelezĆdĂ©s növelĂ©se
A hƱsĂ©ges ĂŒgyfĂ©lnĂ©l nincs jobb, mert Ășjra vĂĄsĂĄrol Ă©s tovĂĄbb ajĂĄnlja vĂĄllalkozĂĄsunkat.
Ha dokumentĂĄlva van az ĂŒgyfĂ©ltĂ©rkĂ©pen, hogy mi törtĂ©nik ezen az Ă©rintkezĂ©si ponton, akkor precĂzen tudod követni a törtĂ©nĂ©seket.
LĂĄtni fogod pontosan, ha javĂtasz, Ășj dolgot prĂłbĂĄlsz ki a folyamatban, hiszen az erre a pontra beĂ©pĂtett mĂ©rĆszĂĄmok ezt mutatni fogjĂĄk.
Az ĂŒgyfelek pedig hĂĄlĂĄsak lesznek, hiszen informĂĄciĂłt, nem vĂĄrt ajĂĄndĂ©kot, figyelmet kapnak tĆled.
6. Több Ă©s jobb minĆsĂ©gƱ konverziĂł
A vevĆid nyelvĂ©n fogsz âbeszĂ©lniâ ajĂĄnlataidban, ĂŒzeneteidben.
Gondolj sajĂĄt magadra, mikor azt Ă©rzed, hogy âegy nyelvet beszĂ©lszâ mĂĄssal.
Ăgyfeleid ezt fogjĂĄk Ă©rezni, Ă©s meghĂĄlĂĄljĂĄk vĂĄsĂĄrlĂĄssal. A befektetett idĆd Ă©s pĂ©nzed jobb eredmĂ©nnyel fog megtĂ©rĂŒlni.
TermĂ©szetesen a megtĂ©rĂŒlĂ©s mĂ©rĂ©se nemcsak arrĂłl szĂłl, hogy több ĂŒgyfelet szerzel. A cĂ©l az, hogy a meglĂ©vĆ ĂŒgyfelek elĂ©gedettsĂ©ge is növekedjen, ezĂĄltal a hƱsĂ©g Ă©s a visszatĂ©rĆ vĂĄsĂĄrlĂłk arĂĄnya emelkedjen. Az ĂŒgyfĂ©lĂșt nyomon követĂ©se Ă©s folyamatos optimalizĂĄlĂĄsa rĂ©vĂ©n a vĂĄllalkozĂĄsod sokkal hatĂ©konyabban tudja kezelni a marketing költsĂ©geket.
7. Magasabb megtĂ©rĂŒlĂ©s (ROI)
BeszĂ©ljenek a szĂĄmok. Az adatalapĂș döntĂ©shozatal lĂ©nyege, hogy minden interakciĂłt mĂ©rĂŒnk, Ăgy az optimalizĂĄlĂĄsi lehetĆsĂ©gek egyĂ©rtelmƱvĂ© vĂĄlnak.
PĂ©ldĂĄul egy ĂĄtfogĂł ĂŒgyfĂ©ltĂ©rkĂ©p alapjĂĄn gyorsan felismerheted, hogy melyik Ă©rintkezĂ©si pontnĂĄl esnek ki a vĂĄsĂĄrlĂłk, Ă©s hogyan lehet ezeket a problĂ©mĂĄkat orvosolni.
Egy McKinsey-tanulmĂĄny kimutatta, hogy az ĂŒgyfĂ©lĂ©lmĂ©ny javĂtĂĄsa akĂĄr 2-7%-os bevĂ©telnövekedĂ©st is eredmĂ©nyezhet.
ZĂĄrszĂł
Mint lĂĄtod, mĂ©ly hatĂĄssal van vĂĄllalkozĂĄsodra, ha egy jĂł ĂŒgyfĂ©lĂșt tĂ©rkĂ©ppel rendelkezik vĂĄllalkozĂĄsod. TermĂ©szetesen nem elĂ©g egyszer elkĂ©szĂteni ezt a tĂ©rkĂ©pet, hanem folyamatosan naprakĂ©szen is kell tartani.
Az ĂŒgyfĂ©lutak tĂ©rkĂ©pei segĂtenek abban, hogy pontos tapasztalatokat kapj az ĂŒgyfelek elvĂĄrĂĄsaitĂłl vĂĄllalkozĂĄsoddal szemben, miközben növeled az elkötelezettsĂ©get Ă©s az Ă©rtĂ©kesĂtĂ©st.
Rendben, tudom, hogy ez idĆ Ă©s munka, de többszörösen visszahozza az ĂĄrĂĄt, Ă©s visszatekintve azt fogod lĂĄtni, hogy az egyik legjobb befektetĂ©se lesz cĂ©gednek.
Ha kĂ©szen ĂĄllsz arra, hogy jobb döntĂ©seket hozz, ĂĄtfogĂł kĂ©pet kapj ĂŒzleti tevĂ©kenysĂ©ged lĂ©pĂ©seirĆl ĂŒgyfeleid felĂ©, miközben megismered leendĆ Ă©s meglĂ©vĆ vĂĄsĂĄrlĂłid tevĂ©kenysĂ©gĂ©t Ă©s döntĂ©si âmiĂ©rtjeitâ, akkor foglalj egy DĂJMENTS idĆpontot Ă©s nĂ©zzĂŒk ĂĄt 30 percben hogyan tudok neked segĂteni.
Kattints a nagy piros gombra!