3 kérdés, ami szåzezreket spórolhat meg a termékfejlesztésedben

TermĂ©ket fejlesztesz? Akkor ez a 3 kĂ©rdĂ©s aranyat Ă©r: segĂ­t megĂ©rteni, mit vĂĄrnak az ĂŒgyfeleid – Ă©s megelƑzni a pĂ©nzĂ©getƑ hibĂĄkat.

Minden termĂ©ktulajdonos szeret Ă©pĂ­teni – ebben nincs semmi meglepƑ! Az alkotĂĄs öröme Ă©s a vĂ©grehajtĂĄs lendĂŒlete motivĂĄl minket, hiszen ki ne akarna egy sikeres termĂ©ket lĂ©trehozni? Azonban sokszor megesik, hogy a tervezĂ©s vĂĄlik az elsƑ szĂĄmĂș akadĂĄllyĂĄ. Tervre szĂŒksĂ©g van, de ha tĂșlzĂĄsba visszĂŒk, könnyen elakadhatunk, Ă©s a vĂ©grehajtĂĄs egyszer csak egy tĂĄvoli cĂ©llĂĄ vĂĄlik. Az ĂŒgyfelek problĂ©mĂĄi pedig megoldatlanul maradnak.

KĂ©t gyakori csapdĂĄt lĂĄtunk. Az elsƑ, amikor valaki kap egy ötletet, majd minden kĂ©rdĂ©s nĂ©lkĂŒl elvĂ©gzi, amit kĂ©rnek tƑle – gyors, de nem biztos, hogy az ĂŒgyfĂ©l igĂ©nyeit szolgĂĄlja. A mĂĄsik vĂ©glet pedig az, amikor valaki tĂșlgondolja a tervezĂ©st, Ă©s folyamatosan pontosĂ­tgat, egyre mĂ©lyebbre ĂĄs a rĂ©szletekben, mĂ­g vĂ©gĂŒl az eredmĂ©nyek hĂĄttĂ©rbe szorulnak.

De mi is a termĂ©ktulajdonos igazi feladata? Nem az, hogy gyorsan, elƑírĂĄs szerint Ă©pĂ­tsen valamit. Ezt megteheti egy fejlesztƑ vagy egy projektmenedzser is. A mi valĂłdi szerepĂŒnk az, hogy a megfelelƑ termĂ©ket kĂ©szĂ­tsĂŒk el – azt, ami valĂłdi Ă©rtĂ©ket teremt az ĂŒgyfelek szĂĄmĂĄra Ă©s Ă­gy a vĂĄllalkozĂĄsunk szĂĄmĂĄra is.

Ezt a szemlĂ©letet tesztelĂ©ssel tudjuk elĂ©rni. A tervezĂ©s helyett inkĂĄbb tegyĂŒk fel az alĂĄbbi 3 fontos kĂ©rdĂ©st:

  • Mit vĂĄrnak tƑlĂŒnk az ĂŒgyfeleink?
  • A megoldĂĄsunk kĂ©pes lesz ezeket az elvĂĄrĂĄsokat teljesĂ­teni?
  • Ha nem, hogyan lĂ©pjĂŒnk tovĂĄbb?

Az ilyen kĂ©rdĂ©sek irĂĄnyt mutatnak, Ă©s segĂ­tenek, hogy ne vesszĂŒnk el a rĂ©szletekben. A lĂ©nyeg: folyamatosan prĂłbĂĄljuk ki az ötleteinket. Mi az elsƑ lĂ©pĂ©s, amivel tesztelhetjĂŒk az elkĂ©pzelĂ©st? Mit tudunk gyorsan ellenƑrizni az ĂŒgyfelek visszajelzĂ©sei alapjĂĄn?

Amikor legközelebb egy Ășj ötlet kerĂŒl elĂ©nk, ahelyett, hogy egybƑl nekiesnĂ©nk, mondjuk inkĂĄbb: „Szuper, dolgozom rajta, de elƑször kiprĂłbĂĄlom az ötletet az ĂŒgyfeleinkkel, hogy valĂłdi eredmĂ©nyeket lĂĄssunk.”

És itt jön be az ĂŒgyfĂ©lĂ©lmĂ©ny tervezĂ©s szerepe. A tesztelĂ©s nem mƱködhet a cĂ©lközönsĂ©g Ă©s a personĂĄk pontos ismerete nĂ©lkĂŒl. Az ĂŒgyfĂ©lĂ©lmĂ©ny tervezĂ©s sorĂĄn nemcsak az a cĂ©l, hogy Ă©pĂ­tsĂŒnk valamit, hanem hogy az ĂŒgyfelek igĂ©nyeire reagĂĄljunk – hiszen csak Ă­gy lehet valĂłban Ă©rtĂ©kes megoldĂĄst kĂ­nĂĄlni szĂĄmukra. Az alaposan kidolgozott personĂĄk segĂ­tenek abban, hogy ne csak Ă©pĂ­tsĂŒnk, hanem Ășgy Ă©pĂ­tsĂŒnk, hogy az a megfelelƑ embereket szĂłlĂ­tsa meg Ă©s szĂĄmukra hozza a kĂ­vĂĄnt eredmĂ©nyeket.

TehĂĄt, ha te is termĂ©ktulajdonos vagy, Ă©s tĂșl sok idƑt töltesz a tervezĂ©ssel… Hagyd abba a tervezĂ©st, Ă©s kezdd el a tesztelĂ©st!

Üdv Ășjra itt – lĂ©pj be!

E-mail + jelszó, és bent is vagy.
User login

Töltsd ki az Ʊrlapot, Ă©s mĂĄr indul is a felmĂ©rĂ©s – az eredmĂ©nyt rögtön lĂĄtni fogod a vĂ©gĂ©n.

NEW Online ÜgyfĂ©lĂ©lmĂ©ny FelmĂ©rĂ©s - csali feliratkozĂł (PopUp)

A gombra kattintva tudomåsul veszed az Adatkezelési tåjékoztatót.

Add meg, hovĂĄ kĂŒldhetem a tanulmĂĄnyt

GYORS GYƐZELMEK - csali feliratkozó (PopUp)

A gombra kattintva tudomåsul veszed az Adatkezelési tåjékoztatót.

Add meg, hovĂĄ kĂŒldhetem a tanulmĂĄnyt

5 LÉPÉS AZ ÜGYFÉLÚT OPTIMALIZÁLÁSHOZ - csali feliratkozó (PopUp)

A gombra kattintva tudomåsul veszed az Adatkezelési tåjékoztatót.