3 kérdés, ami százezreket spórolhat meg a termékfejlesztésedben

Minden terméktulajdonos szeret építeni – ebben nincs semmi meglepő! Az alkotás öröme és a végrehajtás lendülete motivál minket, hiszen ki ne akarna egy sikeres terméket létrehozni? Azonban sokszor megesik, hogy a tervezés válik az első számú akadállyá. Tervre szükség van, de ha túlzásba visszük, könnyen elakadhatunk, és a végrehajtás egyszer csak egy távoli céllá válik. Az ügyfelek problémái pedig megoldatlanul maradnak.

Két gyakori csapdát látunk. Az első, amikor valaki kap egy ötletet, majd minden kérdés nélkül elvégzi, amit kérnek tőle – gyors, de nem biztos, hogy az ügyfél igényeit szolgálja. A másik véglet pedig az, amikor valaki túlgondolja a tervezést, és folyamatosan pontosítgat, egyre mélyebbre ás a részletekben, míg végül az eredmények háttérbe szorulnak.

De mi is a terméktulajdonos igazi feladata? Nem az, hogy gyorsan, előírás szerint építsen valamit. Ezt megteheti egy fejlesztő vagy egy projektmenedzser is. A mi valódi szerepünk az, hogy a megfelelő terméket készítsük el – azt, ami valódi értéket teremt az ügyfelek számára és így a vállalkozásunk számára is.

Ezt a szemléletet teszteléssel tudjuk elérni. A tervezés helyett inkább tegyük fel az alábbi 3 fontos kérdést:

  • Mit várnak tőlünk az ügyfeleink?
  • A megoldásunk képes lesz ezeket az elvárásokat teljesíteni?
  • Ha nem, hogyan lépjünk tovább?

Az ilyen kérdések irányt mutatnak, és segítenek, hogy ne vesszünk el a részletekben. A lényeg: folyamatosan próbáljuk ki az ötleteinket. Mi az első lépés, amivel tesztelhetjük az elképzelést? Mit tudunk gyorsan ellenőrizni az ügyfelek visszajelzései alapján?

Amikor legközelebb egy új ötlet kerül elénk, ahelyett, hogy egyből nekiesnénk, mondjuk inkább: „Szuper, dolgozom rajta, de először kipróbálom az ötletet az ügyfeleinkkel, hogy valódi eredményeket lássunk.”

És itt jön be az ügyfélélmény tervezés szerepe. A tesztelés nem működhet a célközönség és a personák pontos ismerete nélkül. Az ügyfélélmény tervezés során nemcsak az a cél, hogy építsünk valamit, hanem hogy az ügyfelek igényeire reagáljunk – hiszen csak így lehet valóban értékes megoldást kínálni számukra. Az alaposan kidolgozott personák segítenek abban, hogy ne csak építsünk, hanem úgy építsünk, hogy az a megfelelő embereket szólítsa meg és számukra hozza a kívánt eredményeket.

Tehát, ha te is terméktulajdonos vagy, és túl sok időt töltesz a tervezéssel… Hagyd abba a tervezést, és kezdd el a tesztelést!