Felépítsük a marketingedet?

Több érdeklődést kapunk telefonon és e-mailen, hogy megtudnánk-e oldani az adott cég marketing kivitelezését. Mielőtt rávágnánk automatikusan, hogy igen, belehelyezzük az érdeklődőt a saját folyamatunkba. Ez azért fontos, mert ha már mi is felrúgnánk kezdésnél a saját marketing rendszerünk, akkor hamar káosz alakulna ki. Ez pedig tudjuk, hogy egyenes út a bukáshoz.

Marketing kivitelezés automatizálása. Ez a kulcs!

Első lépés, hogy a telefonbeszélgetés után küldünk egy emlékeztető e-mailt, amiben egy link van. Az emlékeztetőnek mindig örülnek a partnerek, mert megmarad egy lenyomata a beszélgetésnek, másfelől pedig építjük a bizalmat a szépen összeszedett e-maillel. Amennyiben már olvastad bejegyzéseinket, akár itt a blogon, akár az Instagramon (link: @toni.ugyfelut), akkor tudod, hogy az alap 3-as egységet kell elérni minden vállalkozásnak ügyfelei felé:

ISMERJ MEG – KEDVELJ MEG – BÍZZ BENNEM

  Tehát kimegy az összefoglaló levél és benne egy link, amely a marketing kivitelezésre mutat (link: Marketing kivitelezés). Kérdezheted, hogy miért kell ez és miért nem írjuk be gyorsan az adatait a programunkba. A válasz GDPR! Nincs jogalapja. Vagyis lehetne, hogy telefonba bemondja, de akkor meg arról kell engedély… Szóval ez az egyszerűbb és tisztább út.

Érdeklődés a marketing kivitelezés szolgáltatásra.

Az jelentkező űrlap kitöltése után automatikusan kiküldjük a visszaigazoló e-mailt, amiben benne egy link, amely egy 10 kérdésből álló űrlapra visz. Ezt kitöltve már kapunk partnerünkről egy olyan visszajelzést, ahol látszik, hogy hogyan épülnek fel marketing folyamatai, melyek azok az elsődleges és sürgető feladatok, melyek az azonnali marketing kivitelezés részbe kerülnek. Így tudjuk megejteni első személyes vagy Skypos netán Messenger-es találkozónkat. Ez azért is jó, mert időnk mindkettőnknek drága, partnerünknek és nekünk is, a felesleges köröket pedig nem futjuk.

Marketing megbeszélés

Az első megbeszélésen további kérdéseket teszünk fel. Fére ne értsd, nem kihallgatás, csak beszélgetünk. Az így kapott válaszokat kielemezzük és megoldási javaslatot adunk 7 területre SWOT analízis segítségével. SWOT – Erősségek, Gyengeségek, Lehetőségek, Veszélyek Az erősségek és a gyengeségek az a rész, amelyekre saját magunk hatással lehetünk. Ez a belső rész. A lehetőségek és veszélyek pedig külső elemek (pl. gazdasági környezet vagy jogszabályok változása, stb.).

Nézzük a 7 területet.

I. VÁLLALKOZÁS AZONOSÍTÁSA
 Már az első kérdésnél is lehetnek gondok, ámbár a kérdés egyszerű: Mivel foglalkozik vállalkozásod? Gondolj bele, találkozol egy régi ismerőssel és felteszi neked ezt a kérdést. Legtöbbször sajnos azzal találkozunk, hogy nem kapunk egy pár mondatos, értelmezhető és konkrét választ. Többször már ott tartunk, hogy átcsap az első kérdés válasza értékesítésbe.

Ez nem jó.

Kell a jó bemutatkozás. (Kattints ide és adunk egy megoldást: KLIKK ) Tehát azonosítjuk a vállalkozásod. Megnézzük szerinted miért vásárolnak tőled vevőid és miért nem tőled vásárolnak?

II. VEVŐK Ha nincsenek vevőid, nem csörög a kassza és nincs bevételed. Lehetsz Te a világ legjobb termékének, szolgáltatásának a tulajdonosa, ha nincs értékesítésed, mindened SELEJT! Miért fontos, hogy tudd kiknek értékesítesz, kik az ideális vásárlóid? Egy pillanatra gondolj Columbo felügyelőre. Kiről tudsz részletesebben beszámolni, ha behunyod a szemed? A filmbeli felügyelőről (kabát, szivar, autó, stb.) vagy az ideális vásárlódról (neme, életkora……) Ne ijedj meg, nincs rossz válasz a felmérés alatt. Az a fontos, hogy őszintén válaszolj.

III. ÉRTÉKESÍTÉS Van sok kérdésünk arra, hogy milyen a jelenlegi rendszered. Az a jó a kérdésekben – szóljon az bármelyik területről -, hogy ötletet ad, és rámutat az esetleges hiányosságokra. Itt megnézzük azokat az eszközöket (pl. van-e újsághirdetésed, Facebook reklámod, direkt hívásod, stb.), amiket használsz. Amik vannak, azokat milyen hatékonysággal használsz. Igen, egy kicsit görbe tükröt tartunk ilyenkor, de még mindig jobb, ha most korrigálunk, mint hogy elveszítsd a vállalkozásod.

Miért nem tőled vásárolnak a vevők? Igen, a vevőknek is van egy kialakult képük a piacodról. Mi lehet ez a kép? Megkérdezted már vevőidet?

Végigmegyünk a pontokon és megnézzük, hogyan zajlik az értékesítési folyamatod! Ne feledd, vannak régi vevőid is! A nekik szóló ajánlataikat is itt vizsgáljuk.

IV. MÉDIA Természetesen ez is kapcsolódik az értékesítéshez. Azonban nem csak értékesítésből áll egy cég, hanem brandépítésből és PR-ból is. Lehet, hogy nem a legjobb felületet választotta céged a kommunikációra. Ez is előfordulhat, de az is, hogy jó a választás, de rossz a kifelé történő kommunikáció.

A legtöbb esetben a célcsoport és Buyer Persona (ideális vásárló) alapján meg tudjuk határozni a csatornákat, de utána még mindig meg kell határozzuk, hogy milyen szerepet fog betölteni az adott felület a marketing rendszeredben. Ez már a következő lépés lesz.

V. INTERNET Ezeket a felületeket már a találkozónk előtt megvizsgáljuk, hiszen az első felmérőben, amit kitöltesz, ott elkérjük, hol vagy jelen az interneten. Itt átnézzük a szövegezésed, weboldalad megfelel-e a mai kor kihívásainak (pl. reszponzív, olvashatóság, linkek, SEO,…). Hogyan jelensz meg a közösségi média felületein és milyen intenzitással. Vizsgáljuk, milyen értékesítési tölcséreket alkalmazol (ha alkalmazol) internetes felületeiden.

    VI. TERVEZÉS Marketing terv az, ami a legtöbb cégnél nincs leírva. Sajnos ez a tapasztalatunk. Tudják a cégvezetők, hogy kellene valami, meg jó lenne valamilyen irányvonal, de nincs leírt terv. Így, hogy nincs leírva, így nincs is felelőse és nehezen határozhatóak meg a folyamatok. A jó marketing kivitelezés pedig fontos.

VII. ÁRKÉPZÉS Ebbe a területbe is betekintünk a felmérés során. Inkább egy kicsit elgondolkodtatjuk a cégvezetőt, hogy “hűha, az utóbbi 2 évben nem is emelt, pedig a rezsi… ” Ezen résznél mondjuk el, hogy egy cégnek 2 nagy problémája szokott lenni. Vagy kevésbé megy jól a vállalkozásnak, vagy nagyon jól megy. Az előbbi esetben marketing kivitelezés ami segít, a második esetben az áremelés.

VIII. GARANCIA Kevesen gondolják és tudják, hogy egy egyedi és frappáns garancia mennyire jól tudja pozícionálni a céget. Lebontja a falat a vásárlás előtt, ami maga a vásárlástól való félelem. (miért nem vásárolnak az emberek? – erről szóló cikket itt találod: KLIKK ). Volt régebben egy női táskákat készítő ügyfelünk, akinél egy “vonulási garanciát” találtunk ki. Mikor kérdeztük a készítőt, hogy mit éreznek a hölgyek, mikor az Ő táskájával a kezükön sétálnak, akkor azt a választ kaptuk, hogy vonulnak.

  “Ha nem úgy érzed magad az utcán, kezeden a táskámmal, mintha vonulnál, akkor gyere és hozd vissza a táskát és visszaadom a táska árát!” Neked van garanciád (és itt nem a törvényben meghatározottra gondolok)?

ÖSSZEGZÉS: Most látod a folyamatot, ahol információt kérünk. Ezután lesz egy kép a fejünkben, amiről adunk egy visszajelzést SWOT analízis segítségével az adott területekre (8 terület). Átbeszéljük egy következő találkozó alkalmával összefoglalónkat és akkor látjuk közösen, hogy melyek azok a munkák, amit el kell végezi. Így tudunk marketing kivitelezésre árat adni. A mi folyamatunk ez. Ezt a rendszert mozgatjuk, “etetjük” megfelelő információval, hogy az érdeklődőből vásárló legyen.

Több lépésen keresztül megy az érdeklődő az értékesítési tölcsérben, amíg vásárló lesz. Megvannak a lépések, hogy kit milyen információval viszünk át értékesítési tölcsér pontjain. Fontos, hogy mindig csak a következőre! Nem adunk el egyből, mert ez már nem működik. Ehhez a rendszer készítünk marketing anyagokat és helyezzük el felületeinken. Így működünk és ugyan ilyen rendszereket építünk partnereinknek.

A kérdés az, hogy szeretnéd-e, hogy vállalkozásod jobban, profitábilisan működjön és kihasználja a mai, modern marketing eszközök repertoárját?