Te érted, amit látsz? – Ezért nem hoznak vendéget a fotós posztjaid

Hiába készítesz szép fotókat a munkáidról, mégsem hoznak új vendéget? Ebben a cikkben megmutatom, mit kommunikálj a kép mellé, hogy végre működjön – példával, amit el is menthetsz.

Veled is előfordult már, hogy feltöltöttél egy szép munkafotót a Facebookra vagy az Instagramra, aztán vártad a reakciókat… és nem történt semmi? Sem új vendég, sem több foglalás, sőt: még egy lájk vagy komment is alig jött. Közben te tudod, mennyi energiád volt abban a munkában – büszke vagy rá, technikailag is rendben van. Akkor mégis miért nem működik?

A vendéged nem szakmabeli – és ez nem baj

Ő nem azt látja, amit te

A vendéged nem a szempillasűrűséget, nem a polírozás fényét vagy az alapozás rétegeit nézi. Ő csak annyit kérdez magában: „Ez nekem jó lesz? Jobban fogom magam érezni tőle?” Érzelmet keres – nem szakmai megoldást.

A szakmai fotó önmagában nem kommunikál

A kép szép, de önmagában nem mondja el, hogy miért éri meg pont hozzád jönni. Nem válaszolja meg a kulcskérdést: Miért jó ez nekem? Ha már részt vettél bármelyik webináriumomon vagy ingyenes megbeszélésemen, biztosan felkapod a fejed – mert ezt külön blokkban szoktam tanítani. 🙂 Ugyanis ez az egyik legfontosabb váltás, amit egy szépségipari vállalkozó megtehet a kommunikációjában.

Ha nincs történet, nincs kapcsolódás

Egy fotó mögött mindig van egy sztori

Egy kép nem mesél. De te mesélhetsz mellé. Ki volt a vendég? Milyen állapotban érkezett? Mit érzett utána? Ezek azok az információk, amik emberivé, kapcsolódhatóvá teszik a posztot.

Ezt kommunikálja egy jó poszt

Nem a technikai részleteket, hanem az érzelmi értéket:

  • Mire volt büszke a vendég?
  • Mitől érezte jól magát?
  • Mitől lett más a mostani szolgáltatás, mint amit eddig tapasztalt?

Ez az, amit egy laikus is megért. És ez az, ami alapján dönteni tud.

Mire figyelj, ha legközelebb képet posztolsz?

Állj meg, és kérdezd meg: „Mit lát ebből az, aki nem ismer?”

Ha a válasz csak annyi, hogy „szép”, akkor még nem adtál el semmit. Egy jó poszt nemcsak szép képet mutat – hanem értelmet ad neki. Egy üzenetet. Egy érzést.

Így készíts hatásos képes posztokat:

  • Használj 1-2 mondatos mini sztorikat
  • Tegyél fel kérdést, ami bevonja az olvasót
  • Kommunikáld, mit jelent ez neki, ne csak azt, mit csináltál te

Példa, amit elmentenek – vagy továbbküldenek

Most hozok neked egy posztpéldát, amit akár el is menthetsz magadnak. Ez nemcsak egy „jó szöveg”, hanem egy olyan poszt, ami mögött ott van az érzés, a történet – és az olvasónak szól.

Rágott körmök után végre újra magabiztos – íme Kriszti története

Kriszti rágta a körmét. Mindig is. Nem csak néha, hanem reflexből – főleg stresszhelyzetben. Sokszor elmondták neki, hogy nem szép, de ez csak növelte benne a szégyent. Egy ideig eltakarta, később inkább le sem vette a kabátját, nehogy lássák a kezét.

Aztán múlt héten belépett hozzám, és azt mondta: ‘Elég volt. Szeretném, ha segítenél.’

Nem csak egy gél lakkot raktam fel. Hanem újrakezdést adtam neki. A körmei most rövidek, természetesek, de ápoltak és rendezettek. Kriszti azt mondta, először érezte azt, hogy megérdemli, hogy szép legyen a keze.

Azóta már visszajelzett: ‘Már nem is akarom elrejteni. El sem hiszem, hogy ez én vagyok.’

Ez nem csak egy manikűr. Ez egy új szokás első napja.”

Ugye, hogy ennek már van súlya? Ezt nem csak megnézik, hanem érezni is lehet.

Bízom benne, hogy most már Te is másként látod – Összegezzük

A kép nem elég. A vendég nem tudja, mitől vagy jobb, ha nem mondod el. A szép fotó csak akkor működik, ha üzenetet is adsz mellé. Egy érzést. Egy sztorit. Egy választ arra a kérdésre:

„Miért jó ez nekem?”

Ha eddig csak képet raktál ki, vagy sablonos szöveggel posztoltál, semmi baj – mostantól csinálhatod máshogy. És ezzel máris elindultál a következő szint felé a marketingedben.

Cselekvésre ösztönzés Most nézd meg az utolsó 3 posztodat:

  • Elmondtad bennük, miért volt jó ez a vendégnek?
  • Meséltél történetet, vagy csak posztoltál egy képet?

Ha szeretnéd, hogy a posztjaid tényleg vendéget hozzanak, kezd ezzel: írd át az egyik régi képes posztodat úgy, hogy elmeséled a történetet is mögötte.

Ha szeretnél ebben segítséget, jelentkezz be hozzám egy rövid megbeszélésre, ahol együtt átnézzük az aktuális kommunikációd. Már az első 10 percben lesz „aha-élményed” – és utána más szemmel fogod nézni a saját posztjaidat. 🙂

Üdv újra itt – lépj be!

E-mail + jelszó, és bent is vagy.
User login

Töltsd ki az űrlapot, és már indul is a felmérés – az eredményt rögtön látni fogod a végén.

NEW Online Ügyfélélmény Felmérés - csali feliratkozó (PopUp)

A gombra kattintva tudomásul veszed az Adatkezelési tájékoztatót.

Add meg, hová küldhetem a tanulmányt

GYORS GYŐZELMEK - csali feliratkozó (PopUp)

A gombra kattintva tudomásul veszed az Adatkezelési tájékoztatót.

Add meg, hová küldhetem a tanulmányt

5 LÉPÉS AZ ÜGYFÉLÚT OPTIMALIZÁLÁSHOZ - csali feliratkozó (PopUp)

A gombra kattintva tudomásul veszed az Adatkezelési tájékoztatót.