Ezt a 4 folyamatod, ne hagyd ki marketingedből!

Olvasási idő: 5 perc

Elég sok statisztikát vezetünk a cégünkön belül (bízom benne, hogy Te is). Egyik ilyen statisztikánk, hogy partnereink miért minket választanak? A válaszokból kiderült, hogy időt szabadítunk fel a vállalkozásban. Ez az idő az, amit azzal töltene, hogy megtanulja és alkalmazza az online-offline marketing lépéseit.

Persze fogadkozásokat sokszor hallottunk, hogy “épp most akartam kezdeni”, “már megvettem egy szuper tananyagot” és folytathatnánk a sort.

A legnehezebb mégis az, hogy a tanultakat, hogyan alkalmazd a saját vállalkozásodra. Hiszen minden cégvezetőnek (beleértve magamat is) ott lebeg sokszor az a gyönyörű rózsaszín köd a szeme előtt. Ez biza hátráltatja a szubjektív döntések meghozatalát.

Most, hogy átgondolod esetleg magadban, hogy kiszervezed a marketingedet vagy sem, mutatok 4 olyan területet, amit feltétlenül le kell automatizálj értékesítési rendszeredben.

  1.     E-mail automatizálása

Lehet, hogy már a könyöködön jön ki, hogy listát kell építs, megfelelő tartalmakat kell elküldj a feliratkozóknak, de még mindig nem teszed, vagy csak éppen-éppen. Pedig a marketing kutatások folyamatosan azt bizonyítják, hogy az egyik legerősebb “marketing fegyver” egy vállalkozás kezében  a saját ügyféllistája.

Gondolj bele. Ez csak a Tied, nem veheti el senki tőled, történjen bármilyen esetleges inkasszó a cégedre.

Hogyan kezdj neki, mi az, amit automatizálni tudsz?


Első lépésben
keresned kell egy jó szoftvert, amivel ezt meg tudod valósítani.

Mi a SalesAutopilot rendszerét használjuk (hazai szoftver) és ajánljuk ügyfeleinknek, mert ez nem csak egy egyszerű hírlevél automatizáló szoftver, hanem a teljes vállalkozásodat is automatizálni tudod. (ha több információ kell erről »»kattints ide««).

A másik itthoni szoftver a Webgalamb, ami teszi dolgát, küld és szegmentál, de nem olyan komplex, mint az előbb említett szoftver.

Amennyiben külföldi programot keresel, akkor talán a legismertebbet ajánlanánk, ami a MailChimp.


Második lépésben
, pedig építsd fel, hogy mit akarsz automatizálni!

Automatizálhatod például a következőket:

  • Valaki feliratkozik a hírleveledre vagy egy információs anyagodra (csali), akkor automatikusan kap egy visszaigazoló levelet és még 2 értékes a csalidhoz kapcsolódó információt.
  • Külön küldhetsz levelet annak, aki megnyitotta a leveled
  • Aki a leveledben egy linkre kattintott (pl. kutya-macska eledelt forgalmazol és egy linket tettél a kutya tulajoknak és egy másik linket a macska tulajoknak)
  • Ha tudod, hogy egy terméked átlag felhasználás mellett 40 napig tart ki, akkor már küldhetsz figyelem felkeltő levelet a 30. napon, hogy “ne hagyd az utolsó pillanatra vásárlásod”
  • Vállalkozásodhoz munkára jelentkezők előszűrése. A klasszikus “küldje el önéletrajzát” helyett, kérdéseken keresztül tudod előszűrni a jelentkezőket. Így időt és felesleges beszélgetéseket tudsz felszabadítani megadnak.

A sort lehetne folytatni. Mint látod csak a folyamataid újraértelmezése kell, hogy megtörténjen és abba kell beleépíteni ezeket az automatizációkat.

Mi egészen mélyre leásunk a cégben és komplett értékesítési folyamatokat, kampányokat automatizálunk. Lehetséges megoldásokért cégedre nézve »»ide kattints««.

Amennyiben az automatizálás mellett döntesz, biztosan kapni fogsz

  • több időd
  • kiszámíthatóságot
  • szegmentált listát (speciálisan azoknak írsz, akiket az adott téma érdekel)

Megéri a fáradságot!

  1.     Facebook és Chat

A Facebook ma már megkerülhetetlen. Jelen kell lenni rajta és kész. Olyan ez, mint hogy egy magára valamit adó cég, nem létezhet weboldal és a hozzá kapcsolódó e-mail cím nélkül.

Most nem a Facebook oldal létrehozásáról szeretnék írni, hanem az ahhoz kapcsolódó automatizálási lehetőségekről.

Vegyük elsőnek a Facebookot.

Egy régi blogcikkünkben (»»ide kattintva olvasható««) lépésről-lépésre részletesen leírtuk, hogyan lehet jól automatizálni egy Facebook remarketing hirdetést.

Ehhez hasonló hirdetéseket létre tudsz hozni, de itt is figyelni kell, mindez hogyan épül be a teljes értékesítési stratégiádba.

Fontos az, hogy tervezz és ne ad-hoc módon hozd létre ezeket a hirdetéseket.

Amit hátrányként említenénk ezeknél a hirdetéseknél, hogy a lista nem a Tied – mint az e-mail folyamatoknál -, hanem a facebooké. A második, hogy ezeket az érdeklődőket csak hirdetéssel, tehát pénzért tudod elérni. A harmadik, hogy max. 180-360 napig tudod elérni ezeket az embereket. Persze ha ismét kattintanak, akkor a folyamat újra kezdődik, de ezt már egy másik szegmensbe teszed.

Itt is a folyamatos tervezés, nyomon követés a lényeg.

Másodikként említsük meg a CHAT Botokat.

Jelen pillanatban a piacon két elérhető chat bot programot javaslunk használatra. Az egyik a Many Chat, a másik a Chatfuel.

A Chatfuleről tervezzük, hogy készítünk egy “Összeszerelő” poszttal, amiről ha »feliratkozol hírlevelünkre a cikk végén« azonnal értesítünk.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az Ügyfélút átállt a Chatfuelre. A következő pár sorban el is mondjuk, hogy miért.

Ezen posztunk ugye az automatizálásról szól, és arról, hogy milyen eszközökkel tudjuk ezt a legjobban megvalósítani. A Many Chatben sajnos nem volt lehetőség külső programba elmenteni a feliratkozókat, így nagyban függtünk a program létrehozójától. Tehát ha a cég becsődölne a felépített listánk elillanna.

Ezért álltunk át a Chatfuelre, mert ez egy beépített programon keresztül automatikusan (hurrá!!) kommunikál a marketing automatizációs szoftverünkkel a SalesAutopilottal.

Így “le tudjuk venni” az embereket a facebookról és saját listát tudunk építeni, teljes automatizációval.

Miért érdemes most chatbotot építeni?

A kimutatások szerint az emberek egyszerű és gyors kommunikációjában első a facebook messenger. Még ha nem is vagyunk belépve a facebookra a chat programunk folyamatosan megy a legtöbb esetben a telefonokon.

A jól felépített chatbottal

  • gyorsan éred el az embereket
  • költséghatékonyan
  • azonnal tudsz szegmentálni (kérdések-válaszok)
  • csökkenteni tudod az ügyfélszolgálatod válaszokra fordított idejét
  • szinte élő párbeszédet tudsz folytatni (fel tudjuk így építeni) az érdeklődővel
  • bonyolultabb menürendszerek is megvalósíthatóak vele (megint csak szegmentálás)
  • magas megnyitási rátát tudsz elérni az üzenetekkel

Azt, hogy a későbbiekben, hogyan fogja tovább szabályozni a facebook a chatet nem tudjuk. Addig viszont ki kell használni az ebben rejlő potenciált.

  1. SMS

Kicsit kezd kimenni a “divatból” az SMS, de bizony nem szabad a cserepadra ültetni a jó kis SMS-t. 🙂

Egy régebbi cikkünkben írtunk is, hogyan használjuk mi az SMS-t a hírleveleknél (»cikk«). Ezzel az egyszerű eszközzel kimutathatóan megnőttek a megnyitási arányok.

A kérdés az, hogy önállóan megállja-e a helyét az SMS?

A válasz: igen!

Vannak olyan vállalkozók, akik nehezen érhetőek el online megoldásokkal. Ilyenek lehetnek pl. a mezőgazdaságban dolgozók, akik a nap nagyobb részét kint a földeken töltik.

Ami jó hír ismét, hogy a SalesAutopilot integrálva van a BIP kampány szolgáltatóval, így ez a rész is ugyan úgy leautomatizálható, mintha e-mailt küldenél. Mint feljebb is írtuk a megnyitási ráta szinte 100%. Ez már nagyon jó!

Hátránya :

  • nehézkes a leiratkozás
  • a szolgáltató SMS díja
  • nincs kimutatásod a megnyitásról, kézbesítésről

Válaszd bármelyik szolgáltatót, fontos, hogy vedd figyelembe: az adott szolgáltatás integrálható-e a fő rendszeredhez (nálunk Salesautopilot)! Mi mindig ez alapján választunk szolgáltatást.

  1. Web push

Ezt a részt bevalljuk őszintén kicsit elhanyagoltuk. Volt egy szolgáltató, amit próbáltunk (Sendpulse), de nem volt meg a megfelelő lehetőség az összekötésre a SalesAutopilottal így az kiesett.

Amíg fent volt az oldalunkon lettek feliratkozónk, ergó teljesített. Egyébként a Sendpulse mellett szól, hogy van benne SMS szolgáltatás és hírlevél küldés is. Az ár nem rossz, megfizethető. Ha nem akarsz mélyebb automatizálási folyamatokat akkor ajánlom.

Ezt a csatornát természetesen erősíteni fogjuk, hiszen azok, akik még nem szeretnének egy mélyebb elköteleződést (hírlevél feliratkozás) irányodba, azok követni szeretnének a weben is (nem mindenki facebookos). Erre a webpush tökéletes megoldás.

Ezt a részt természetesen bővebben ki fogjuk elemezni, írni fogunk róla, ha megtaláltuk saját megoldásunkat.

Összegzés

Láthatod, hogy ezek az eszközök önmagukban is megállják a helyüket. Lehet, hogy már Te is használsz ezek közül egyet-kettőt. Ez jó. Gondold végig, melyik az a modul a leírtakból, amit azonnal be tudnál építeni értékesítési rendszeredbe.

Természetesen akkor működik hatékonyan a rendszered, ha ezeket mind használod és összehangolva működnek együtt. Ezzel csak nyerni tudsz. Magadnak időt, energiát, érdeklődőid, ügyfeleid pedig azokat az információkat kapják meg, amik őket konkrétan érdeklik (szegmentálás miatt).

Amennyiben érdekel, hogyan építsd be rendszeredbe ezeket a modulokat, akkor kattints a nagy piros gombra vagy írj nekünk!