2 remarketing eszköz, ami csökkenteni a kosárelhagyásod

Olvasási idő: 5 perc

A kosárelhagyás elég komoly probléma, hiszen itt megakad a vásárlás és bizony nem csörög a kassza. Bevételed pedig csak akkor lesz, ha értékesítesz.

Előző cikkemben írtam, hogy mekkora a kosárelhagyás mértéke és ezt hogyan tudod optimalizálni. A cikkhez »» ide kattints ««.

A linken található cikkben leírtakat viszont akkor tudod alkalmazni, ha van e-mail címed a vásárlóhoz.

Mutatok 2 eszközt, amit akkor is tudsz használni, ha nincs meg az e-mail címed.

1. Remarketing hirdetések

1.1 Klasszikus remarketing

A remarketing igazából ebben az esetben egy visszanyúlás a vevő után (vagy majdnem vevő).

Ok, rendbe, de hogyan nyúlunk utána (vissza a vevőnek)?

Úgy képzeld el, hogy a látogató eljut a pénztár oldaladra de ott megszakítja a vásárlást és kilép. A böngészőjébe beépül egy kis követő kód (ha engedélyezi a weboldal megnyitásakor – marketing süti).

Ezzel vissza tudod őt követni Facebookban és Google Ads-ban. Létre kell hozzá rá egy szegmenst. (ha nem tudod, hogyan kell akkor segítek, vedd fel velem a kapcsolatot). A feltétel az, hogy látta X oldalad (pénztár), de nem látta a köszönő oldalad (vásárlás befejezése). Mondjuk 20 napra állítod.

Mikor hirdetést feladsz akkor ezt a szegmenst állítod be feltételnek, hogy csak Ők látják. Így feleslegesen nem égeted a hirdetési költségedet.

1.2 Dinamikus remarketing.

Ez már egy fokkal nehezebb, hiszen itt már tudod, hogy mit nézett és mit hagyott a kosarába. Ezzel már lézer pontossággal tudsz visszanyúlni a kosarat elhagyó után.

A remarketinget mint látod, tudod használni úgy is,

  • hogy annak hirdetsz aki látta X oldalad.
  • használhatod úgy is, hogy egy célközönségnek hirdetsz egy speciális terméket, szolgáltatást,
  • ha már rendelt valamilyen terméket, akkor ráerősíthetsz egy releváns uppsel hirdetéssel is.

Szóval, elég sok lehetőséged van, csak képzeleted és persze a megvalósításra szánt időd szab határt.

2. Kilépési popupok

A kilépési popupok jól tudnak működni kosárelhagyáskor, de minden olyan oldalra is felrakhatod, ahonnan az értékesítési tölcséredbe vissza szeretnéd hozni a látogatót.
Ilyenkor még e-mail címet is tudsz gyűjteni mellékesen, tehát elég hafékonyá tudod ezt a részt tenni.

Egy pár ötlet, hogy mit tegyél bele a popupba:

  • kedvezmény a szállítási díjból, de kösd határidőhöz pl. 15 percen belül kell megrendeli a termékeket.
  • hasznos info (hogyan, csináld ezt és ezt…) anyag
  • ha most rendelsz megajándékozunk – és itt általában egy kisösszegű belépő termék jó ha van.

A popupokat ne felejtsd el frissíteni. Ezért jó, ha ütemtervet készítesz ennek is.

Előző blogjaimban írtam, hogy a marketing folyamatos A / B tesz, finomítás. Ezt a popupoknál is meg kell tedd és mérj!

Nem elhanyagolható az sem, amit szegmentálásnak hívunk. Itt is más popupot tudsz beállítani. Szegmentáláshoz egy pát ötlet:

  • mennyi aloldalon volt,
  • visszatérő vagy új vásárló
  • mennyi időt töltött az oldaladon, stb.

Itt már csak a szegmentek létrehozásának a száma múlik rajtad. Minél precízebben célzol, annál jobb lesz a konverziód, hiszen többet “tudsz” a látogatódról.

Következtetés

Az itt (és az előző cikkben) leírtak mit sem érnek, ha nem valósítod meg. Ezért azt javaslom, hogy készíts tervet és mérj.

Természetesen azt sem rossz, ha felépíted teljesen ügyfélgépedet, megvizsgálod azokat az érintési pontokat, ahol tökéletes ügyfélélményt adhatsz. Ennek alapján gördülékenyebb lesz a vásárlás és kisebb a kosárelhagyás.