Személyzet és képzés a szépségiparban: stabilitás vagy kockázat?

A vendégek nemcsak kedvességet, hanem szakmai újdonságokat is keresnek. Ha a csapatod nem fejlődik, a vendégeid sem maradnak. Mutatom, mit tehetsz.

Voltál már úgy, hogy elmentél a kedvenc fodrászodhoz – és egy idő után úgy érezted, mindig ugyanazt kapod? Semmi új, semmi friss, semmi meglepő. Aztán egyszer csak váltottál. Ismerős?

A vendégek nem csak szolgáltatást keresnek, hanem élményt, inspirációt, megújulást. Ha a csapatod nem fejlődik, a vendég is úgy érzi, megállt vele az idő. Márpedig ez a vendégmegtartás egyik legnagyobb fájdalompontja. De hogyan lehet ezen változtatni kisvállalkozóként?

Miért kulcsfontosságú a szaktudás a szépségiparban?

Egy frissítő masszázs, egy új hajvágási technika, egy másféle arckezelés – ezek az

ok a „kis újdonságok”, amik miatt a vendég úgy érzi: „ide jó visszajönni, mert mindig kapok valami újat”.

A szaktudás nem csak az alaptechnikákat jelenti. Hanem azt, hogy a munkatársad tudja, mik a trendek, milyen problémákra milyen új megoldások vannak, és mitől érzi magát a vendég különlegesnek.

Ha nincs fejlődés, elmegy a vendég

Bevallom, ezt a feleségem történetén keresztül láttam meg igazán. Volt egy fodrásza, akit nagyon szeretett – de egy idő után már nem kapott semmi újat. Ugyanaz a vágás, ugyanaz a stílus, ugyanaz az élmény. Egy év után váltott. Azt mondta: „úgy éreztem, csak legyárt engem is a sorban”.

És ez gyakori. A stagnálás érzése pont annyira veszélyes, mint a rossz szolgáltatás. Ha nincs fejlődés, a vendég azt érzi: „nálam se történik semmi új”.

Gondold át: a Te szalonodban mikor volt utoljára „újdonság” a vendégek szemével nézve?

Képzés = élményfrissítés

A képzés nem csak a csapatodra van hatással. A vendégeid is érzékelik, ha valami új dolog történik.

Például:

  • új arcmasszázs technika, amit kipróbálhat
  • friss hajszín-trendek, amit ajánlasz neki
  • más termékhasználat, amit elmagyarázol neki

Ez mind azt az érzést kelti benne, hogy Te fejlődsz, és őt is fejleszted. Ettől lesz lojalitás.

És hogyan vezeted be ezt kisvállalkozóként?

Nehéz, mert nincs külön HR-részleged vagy képzési költségkereted. De van egy jó hírem: nem is kell.

Íme pár működő megoldás:

🔹 1. „Mini tréningek” hetente

Tartsatok 20 perces „reggeli tudásfrissítőt” a csapattal. Egy új technika, egy tanulságos vendégsztori, egy videó megbeszélése – máris beindul a tanulás.

🔹 2. Havonta egy inspirációs nap

Foglalj be egy napot havonta, amikor csak fejlődéssel foglalkoztok: workshop, termékbemutató, egymás gyakorlása. Lehet vendégtréner is, vagy akár online anyag.

🔹 3. Próbavendég-alkalmak

Hozzatok be barátokat, ismerősöket új kezelések kipróbálására. Ez nem csak gyakorlás – a visszajelzésekből rengeteget lehet tanulni.

🔹 4. „Tanulási cél” havonta

Tűzzetek ki egyéni fejlődési célokat: „Ebben a hónapban megtanulok 1 új fonást” vagy „3 új arckezelési kombinációt kipróbálok”. Egyszerű, mégis látványos hatása lehet.

A tréning csak akkor hat, ha látszik is

Sokszor ott csúszik el a dolog, hogy a tréning megtörtént – de a vendég nem tud róla. Így nem is érzékeli az értéket.

Íme néhány tipp, hogyan kommunikáld jól:

Használd a social felületeket

Posztold, ha a csapatod tanul valami újat. Írd ki: „Ezen a héten új hajszárítási technikát tanultunk – gyere, próbáld ki!”
Ez növeli a bizalmat és az érdeklődést is.

Mondd el személyesen!

Amikor vendéget fogadsz, mondd el, hogy mit tanultál mostanában. Például:
„Most tanultam egy új relaxációs masszázs technikát – ha szeretnéd, kipróbálhatjuk.”
Ez apróság, mégis erősíti a kapcsolatot.

Legyen belőle ajánlat

Készíts „újdonság ajánlatokat” – például:
„Most vezettük be az új fátyolmaszk kezelést, és szeretném, ha Te lennél az elsők között, aki kipróbálja – most 20% kedvezménnyel.”
Ez ösztönöz és egyben kommunikálja is a fejlődést.

Gondold át: mikor mondtad el utoljára a vendégednek, hogy Te is tanulsz, fejlődsz?

A stabil, képzett csapat valódi versenyelőny

A legjobb szalonok nem attól lesznek a legjobbak, mert minden tökéletes. Hanem mert következetesek, fejlesztik a csapatukat – és ezt a vendég is észreveszi.

Egy fejlődő, lelkes munkatárs nem csak szebben dolgozik, hanem mosolygósabb, inspiráltabb is – és ez az, ami a vendégnek megmarad.

Ha szeretnél kevesebb fluktuációt, több visszatérő vendéget és stabilabb működést, akkor a válasz nem feltétlenül új reklámkampány. Hanem egy jól kommunikált, rendszeres képzési rendszer.

Te milyen élményt szeretnél adni a vendégeidnek jövő hónapban?

Ha szeretnél ötletelni, hogyan tudnád bevezetni és kommunikálni a képzéseket a saját szalonodban, kérj tőlem egy konzultációt – segítek lépésről lépésre kialakítani a saját rendszeredet!

Töltsd ki az űrlapot, és már indul is a felmérés – az eredményt rögtön látni fogod a végén.

NEW Online Ügyfélélmény Felmérés - csali feliratkozó (PopUp)

A gombra kattintva tudomásul veszed az Adatkezelési tájékoztatót.

Add meg, hová küldhetem a tanulmányt

GYORS GYŐZELMEK - csali feliratkozó (PopUp)

A gombra kattintva tudomásul veszed az Adatkezelési tájékoztatót.

Add meg, hová küldhetem a tanulmányt

5 LÉPÉS AZ ÜGYFÉLÚT OPTIMALIZÁLÁSHOZ - csali feliratkozó (PopUp)

A gombra kattintva tudomásul veszed az Adatkezelési tájékoztatót.