Önsajnálatba fulladsz vagy teszel magadért? 4 kérdés, ami azonnal segíthet!

Úgy érzed, egyedül vagy a vállalkozásod kihívásaival? Ez a 4 kérdés segít kilépni az önsajnálatból, és újra irányba állítani a szépségszalonodat.

Emlékszel arra a dalra? „Egyedül nem megy, egyedül nem megy…” – Kern András hangja sokak fejében ott cseng. Valahogy pont ilyen az élet a szépség- és egészségiparban vállalkozóként. Egyedül vágsz bele, viszed a hátadon az egészet, és ha valami nem működik, sokszor csak nézel magad elé, hogy „most akkor mi legyen?”

Bevallom, én is átéltem ezt. Amikor már reggel úgy ébredtem, hogy alig várom, hogy este legyen. Amikor minden nap csak túlélés. És közben azt érzed, hogy senki sem érti, min mész keresztül.

Miért érzed magad gyakran egyedül?

A vállalkozási magány nem csak érzelmi kérdés

Ez a magány nem csak abból fakad, hogy fizikailag egyedül dolgozol, hanem abból is, hogy nincs kivel megosztani a döntéseid súlyát. Hogy nincs, aki igazán érti, milyen az, amikor egy lemondott időpont nem csak bosszúság – hanem veszteség. Hogy milyen, amikor a vendégek kedvesek, de te belül már csak pörögsz: miből lesz a jövő hónap?

Gondold csak végig: mikor beszéltél utoljára valakivel őszintén arról, hogy mit érzel a vállalkozásoddal kapcsolatban? És nem csak az új trendekről vagy az akciókról – hanem arról, hogy néha nehéz. Nagyon is.

A töréspont előtt: így veszed észre, hogy baj van

Néhány jel, hogy tényleg kezdesz beleragadni az önsajnálatba:

  • Csökkent a vendégszámod, de nem tudod, mitől.
  • Kicsit irigy vagy a konkurenciára, de nem tudod, mit csinál másként.
  • Halogatod a marketinget, mert „nem érsz rá”.
  • Egyre többször gondolod azt: „lehet, hogy feladom.”

Ezek nem gyengeségek. Ezek jelek. És ha most olvasod ezt, máris tettél egy lépést előre.

4 kérdés, amit tegyél fel magadnak most azonnal!

1. Mire vágyom valójában a vállalkozásomtól?

Nem a tökéletes Insta feed a lényeg. Hanem az, hogy milyen életet akarsz építeni magadnak. Rugalmas időbeosztást? Stabil bevételt? Sikerélményeket?

Tedd fel magadnak ezt a kérdést egy csendes reggelen. Írj le három dolgot. És nézd meg: most ehhez képest hol tartasz?

2. Ki segíthet nekem valójában?

Nem „bárki”. Olyan valaki, aki már járt ott, ahol te most vagy. Aki nem ítélkezik, csak kérdez, rámutat, támogat. Aki nem azt mondja, hogy „még több poszt kell”, hanem segít átlátni az egészet.

3. Mi az az 1 dolog, amit már ma meg tudok lépni?

Nem kell mindent egyszerre megoldani. De ha csak 1 lépést teszel ma, máris elmozdultál. Pl. visszahívod a vendéged, beállítod az időpontemlékeztetőt, vagy jelentkezel egy konzultációra.

4. Valóban megtettem mindent magamért, amit tudtam?

Ez a legfontosabb. Ha őszintén azt mondod: „Igen, megtettem”, akkor büszke lehetsz magadra. Ha nem, akkor itt az idő, hogy elkezdd.

Nem vagy egyedül, csak még nem kapcsolódtál

Tudod, mit mondanak az üzletileg sikeres szalonok vezetői? Azt, hogy nem egyedül találták meg a megoldást. Volt mellettük valaki, aki nemcsak inspirálta őket, hanem rávilágított arra is, hol csúszik szét az ügyfélút, miért nem maradnak a vendégek, és hogyan lehet már meglévő vendégből is több bevételt kihozni.

Sokan csak egy beszélgetés után kezdtek el újra hinni magukban. Mert kellett valaki, aki más szemmel nézi – és nem csak azt látja, amit ők már megszoktak.

Zárás

Ha most magadra ismertél, akkor ez a cikk Neked szólt. Nem vagy egyedül – de a következő lépést Neked kell megtenned.

✅ Foglalj időpontot egy ingyenes, 60 perces konzultációra, ahol segítek rendet tenni a gondolataid között, és kitalálni, merre indulj tovább.

Gondold át: Te megtettél ma valamit magadért?

Töltsd ki az űrlapot, és már indul is a felmérés – az eredményt rögtön látni fogod a végén.

NEW Online Ügyfélélmény Felmérés - csali feliratkozó (PopUp)

A gombra kattintva tudomásul veszed az Adatkezelési tájékoztatót.

Add meg, hová küldhetem a tanulmányt

GYORS GYŐZELMEK - csali feliratkozó (PopUp)

A gombra kattintva tudomásul veszed az Adatkezelési tájékoztatót.

Add meg, hová küldhetem a tanulmányt

5 LÉPÉS AZ ÜGYFÉLÚT OPTIMALIZÁLÁSHOZ - csali feliratkozó (PopUp)

A gombra kattintva tudomásul veszed az Adatkezelési tájékoztatót.