5 tipp, hogyan növeld kosárelhagyásból bevételed weboldaladon

Gondolom nem árulok el nagy titkot, ha azzal kezdem, hogy a legtöbb online vásárlás megszakad a pénztárnál (69,89%).
Ennek számos oka van, de a legtöbb a weboldalad tervezésével (ügyfélélményével) és teljesítményével kapcsolatos (pl. lassú betöltés).

A weboldal indítása után ezért szükséges a folyamatos fejlesztés, finomhangolás, hogy fejlesszük az ügyfélélményt és javítsuk a vásárlási, fizetési folyamatokat.

Ebben a cikkben 5 tippet adok neked, amivel javíthatod a “pénztárad” konverziós arányát és több értékesítést érhetsz el.

Nézzük…

1. Több fizetési lehetőség kínálata

Statisztikák szerint a vásárlók 40%-ka ott szeret vásárolni, ahol több fizetési lehetőséget kínálnak. Itthon több lehetőség áll a rendelkezésedre, hogy bővtsd fizetés elfogadási kínálatod. pl. bankkártya, utánvét, posta pont, foxpont, átutalás, PayPal.
Hamarosan jönnek az alternatív fizetések, melyeket nagy tech szolgáltatók adnak. Csak példaként említek egy párat: Amazon Pay, Apple Pay.

A PayPal itthon is kezd népszerű fizetőeszközzé válni, hiszen nem régóta Magyar szinte a teljes felület. A felmérések szerint pedig itthon is kedvelt az ebay felülete, ahol ez a fizetési forma az elfogadott. A PayPal Express Checkout-ot használó webhelyek 47% -kal magasabb konverziós arányt mutatnak, mint a nem használók (ez amerikai statisztika).

A lényeg a minél kevesebb adat elkérése, gyorsítja a folyamatokat.

2. Elhagyott kosár e-mailek küldése

Egy felmérés szerint (» link « ) az átlagos kosár elhagyási ráta 69,89%! (Ugye, hogy érdemes fontolóra venni, minden segítséget, hogy ezt a számot csökkentsük?)

Miből következik ez?

A leggyakoribb okok:

  • Sokan számológépnek használják a kosár oldalt. Elkezdik a vásárlást és ami tetszik beledobálják. A végén a kosár oldalon összegzik. Igazából a vágyaikat dobálják a kosárba!
  • Nem megfelelő tájékoztatás. Itt leginkább a további költségek szokták borzolni a kedélyeket, melyek a rossz weblap tervezésből fakadnak. Nem jól van pl. kommunikálva a szállítási költség, az adók. Nettó vagy bruttó, amit lát a vásárló. Ezek nagyon tudják csökkenteni az ügyfélélményt és növelni a kosár elhagyását.
  • Kötelező fiókregisztráció. Tapasztalatom szerint ez a része a weboldalaknak már javulást mutat. Egyre többen engedélyezik a a regisztrálás nélküli vásárlást. Ez gyorsítja a folyamatot.

TIPP: adj plusz dolgot ha regisztrál és még a hírlevélre is feliratkozik. Ez lehet egy bónusz a következő vásárlásból – 3000 Ft, vagy egy hasznos infó anayag.

  • Bonyolult vagy hosszú fizetési folyamat. Mikor elkészül a fizetési folyamatod teszteld. Elsőnek Te magad, majd add ki tesztelésre és kérdezd meg, hogyan érezték magukat a vásárlás alatt. A felmerülő problémákat pedig kezeld.

Az elhagyott kosár e-mailek természetesen akkor fognak működni, ha van e-mail cím is vásárlásnál. Amennyiben megvan az e-mail cím és kosár elhagyás történt, akkor javaslom, hogy ne sokat várj az e-mail kiküldésével.

TIPP: olvastam egy kimutatást, ahol azok a cégek, akik 3 e-mailből álló sorozatot küldtek ki kosár elhagyáskor 69%-al több megrendelést tudtak elkönyvelni, mint akik csak egyet küldtek.

Amit viszont nem javaslok, hogy az első levélben azonnal kedvezményt adj. Lehet éppen nem volt nála a bankkártyája vagy fontos telefont kapott és el is feledkezett a vásárlásról abban a pillanatban. A továbbiakban viszont használj valamilyen ösztönzőt.

Ezek az e-mailek azért tartogatnak még további lehetőségeket. Ne hagyd figyelmen kívül az A / B tesztelésnek a lehetőségét sem, hiszen így tudod megtalálni a legjobb felépítést, szövegezést.

Amit figyelj:

  • Tárgysor (pl Hahó, valamit a kosárban felejtettél. Megőrizzük neked?)
  • Maga a levél tartalma
  • Cselekvésre való felhívás (szép angolosan Call to action – CTA)

TIPP: CTA-ra – “Erre vágyom, naná, hogy kell!” “Egyszer már kiválasztottam, ne vesszen el!” “Mit szól a párom, hogy ennyiért nem vetem meg. Naná, hogy kell!”

Felturbóznád ezeket az e-maileket? Szerintem igen!

  • Képek használata – Adj meg egy képet a termékről az e-mailben, hogy az ügyfelek megnézhessék, hogy mi az amit már kosárba tettek, és veszni hagynának.
  • Cselekvésre való felhívás – Helyezzünk egy nagy műveletgombot (kattints a nagy piros gombra! CTA) az e-mail alján, és győződj meg róla, hogy kiemelkedik az e-mail többi részéről. Azt is érdemes megfontolni, hogy ilyen gombot tegyél már az e-mail elejére.
  • Rövidíts – az emberek figyelme ilyenkor már korlátozott, a célra fókuszál, így az e-mail ha lehet, rövidebb legyen.
  • Testre szabás – Közhely, de a jó e-mailek már nevén szólítják akár több helyen is az ügyfelet. Szabd személyre az e-mailt azáltal, hogy tartalmazza a személy nevét és a kosár tartalmát.
  • Megemlítendő előnyök – Győződj meg róla, hogy megemlíted a további előnyöket (pl. Ingyenes szállítás).
  • Sürgősségérzet hozzáadása – A lemondott kosár e-mailjeihez sürgősséget adhatsz, ha lejárati időzítőt adsz meg az ügyfél kosárjához vagy kedvezményéhez. Az egyik terméknél odaírhatod “hamarosan elfogy”, igen jó motiváló ez is.
  • Használj mobilon is jól olvasható e-mail sablont – Az ügyfelek sokan fogják olvasni az e-mailjeiket az okostelefonjaikról, így ügyelj arra, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsa.

TIPP: Ez pedig a non plusz ultra számomra, amiből a legtöbbet tanulhatsz. Kérdezd meg az ügyfelektől, hogy mi a baj a vásárlás során? Gyűjtsd be az infót, javítsd ki!
Ez lehetőség egy újabb kommunikációra, hogy Hahó kedves XY! Köszi a segítséget, kijavítottam a…., ezért fogadj el tőlem egy ….

3. Erősítsd a bizalmat!

Évek óta ez a vesszőparipám, az ügyfeleim kívülről fújják.

ISMERJ MEG – KEDVELJ MEG – BÍZ BENNEM

A vásárlások nagy része (olvastam 70%-ka), bizalomhiány miatt nem valósul meg. Oké, most nem vesézzük ki a teljes értékesítési folyamatodat, csak a bizalomra fókuszálunk a kosárelhagyó emailban.

Szóval erősítsd a bizalmat, amire most 4 lehetőséget mutatok.

  • Garanciák – húúú de fontos. Itt nem csak a törvényi garanciákra gondolok. Alkoss egyedi garanciát, ami csak rád jellemző. Egy pár standard: Pénz visszafizetési garancia banner, Visa vagy MasterCard logók, vagy a Secured by PayPal banner. Ezeket a kezdőlap láblécébe és a fizetési oldalra helyezd el. Egyébként nekem kötelező volt beletenni a BARION logóját az ASZF-be is.

TIPP: egyik régi ügyfelemnek, aki kézműves női kézitáskákat készített a következőt találtam ki garanciának: Vonulási garancia – ha nem érzed azt, ha az utcán mész táskámmal, mint ha vonulnál, akkor gyere és visszaadom a pénzed. Ja előtte megkérdeztem az ügyfleit, hogy mit éreznek, ha táska a kezükben van és használják az utcán. 🙂

  • Társadalmi bizonyíték – Ajánlások, termékértékelések és bármilyen pozitív visszajelzés a termékről vagy szolgáltatásodról. Ezeket a honlapra és a termékoldalakra is el kell helyezd. A kosárelhagyóba pedig kötelező, hogy bele tégy legalább 1-et.
  • Tagság – Tagja vagy valamilyen szervezetnek, van társadalmi szerepvállalásod? Igen? Említsd meg.

4. Pénztár egyszerűsítése

Óvakodj

a

bonyolult fizetési oldaltól.

 Ezért:

  • Egyszerűsítsd a pénztárad. pl. azonos a szállítás cím? Akkor elég egy pipa.
  • Ne legyen navigációs menüd a fizetési oldalon. Ez már kicsit keményebb dió, de próbáld meg. Ne adj esélyt az elnavigálásra. (csak zárójelben jegyzem meg, hogy kampány oldalakon SOHA nem használunk menüket, de ez egy másik blogbejegyzés lesz…)
  • Ne tedd kötelezővé a regisztrációt. Viszont adj lehetőséget, hogy regisztráljon. (általában egy kis jelölőnégyzettel megoldható).

5. Optimalizálás mobilhoz

A tartalomfogyasztás az asztali gépekről áthelyeződött a mobil szeközökre. Telefonokra, tabletekre. Mindenképpen nézd át jól webes szakembereddel, hogy felhasználóbarát legyen vásárlási folyamatod mobilon is.

A következő szint a mobilalkalmazás vállalkozásodnak. (Kérj ajánlatot mobilalkalmazásra ide kattintva)

Következtetés

Ezek az 5 tipp csak a kiindulási pontja a konverziós arány optimalizálási útnak. Valószínűleg más okok is lesznek, amelyek miatt a vásárlók vásárlása nélkül elhagyják a webhelyet. Ezért továbbra is meg kell vizsgálni az ügyfél utat és folyamatosan dolgoznia kell az üzleti konverziós ráta javítása érdekében, hogy az értékesítés fennmaradjon.