Skip to content
Facebook hirdetés automatizációja! 1

Facebook hirdetés automatizációja!

Ügyfeleinkkel folytatott beszélgetés esetén mindig előjön, hogy Ők bizony már próbálkoztak Facebook hirdetéssel, de nem igazán jött be.

Meg kell mondjam igazuk van. Amíg nem ásunk egy kicsit mélyebbre, addig bizony sokszor elő fog fordulni, hogy gyorsan"elégetjük" a hirdetésre szánt pénzünket.

Mi az alap pobléma?

Amivel eddig találkoztunk az ebben a pár pontban benne volt:

  • Nem volt előzetes tervezés a hirdetés elindításánál
  • Mindenkinek hirdettek, mindent (értsd alatta pl., hogy aki már vásárolt náluk az is azt a buzdító üzenetet látta, hogy vegyél (ugyan azt))
  • Ugyan azt hirdették folyamatosan (igen unalmassá vált)
  • Csak eladni akartak

Egy hirdetési kampány akkor marad hatékony, ha érdekes a célközönség számára, releváns és maga a célközönség is változik frissül!

Facebook hirdetés automatizációja! 2

Rendben, de akkor hogyan tovább? Mit kell tenni?

A válasz egyszerű, de még sem az. TERVEZNI kell!!!!

A legtöbb vállalkozásnál, ahogy látjuk, nincs marketinges, aki összefogná, megtervezné a folymatokat. A hirdetések kigondolása és megjelentetése is legtöbbször a vezetőre marad, vagy kiosztára kerül a tikárnőre.

Ilyen helyzetben a csodát ne is várjunk. A cégvezetőnél hiányzik az információ, tudás, míg a titkárnő kap egy feladatot, amit szeretne nagyon gyorsan megoldani, mert bizony vannak fontosabb dolgok, mint hirdetéseket feltenni a facebookra...

De térjünk vissza a tudás részére!

Most mutatok egy pár lépést, amit meg kell tenni ahhoz, hogy ne csak a vakvilágba hirdessünk.

Első lépés:

Tervezzük meg, mi legyen az a cselevési pont, amit meg kell tennie valakinek, hogy a hirdetést lássa. (pl. el kell olvasnia egy blog bejegyzést - most ezt csinálod:))

Második lépés

Amennyiben (maradva a példánál) elolvas egy számára fontos információt hordozó blog cikket (pl. egy jó szolgáltatásról szólt a cikk), akkor legyen a lezárás az adott szolgáltatás megvásárlása.

Lehet hirtelen egy kicsit bonyolultnak tűnik, de máris példával mutatom.

Példálózni általában magunkkal szoktam :-).

Készítsünk célközönséget!

Első lépésként tervezzük meg mit is akarunk.

  1. Hirdetni szeretnénk azoknak, akik elolvasták a blogunkat (azon belül is egy adott támakört),de ne mindig ugyan azt a hirdetést lássák.
  2. Csak addig találkozzanak a hirdetéseinkkel, amíg a kívánt célt (szolgáltatásunk megvétele) nem teljesül.

Nézzük a megvalósítást.

Nyissuk meg a facebook hirdetéskezelő felületét és itt hozzuk létre a célcsoportunkat.

  1. Hirdetéskezelő - rákattintani mikor megnyílt a bal felső sarokban
  2. Célközönségek

    Facebook hirdetés automatizációja! 3

  3. Célközönség létrehozása - Egyéni célközönség

    Facebook hirdetés automatizációja! 4

  4. Webhely forgalmaFacebook hirdetés automatizációja! 5

  5. Célközönség létehozása

    Facebook hirdetés automatizációja! 6

    Válaszd ki a "Konkrét weboldalak látogatói"-t (igen minden oldalra érdemes létrehozni, ha pontos célzást szeretnél) és írd bele az URL azon részét ami szerepel az oldalban (jelen esetben a mi blogunk adott kategóriája az automatizálás - nézd meg most a böngésződben!).

Fontos, hogy működjön a rendszer, ahhoz el kell érd a min. 20 főt. Erre a facebook figyelmeztett is.
A másik észrevétel a "Tárgyidőszak hossza".  Amennyiben pörgős, sokak által olvasott oldalad van már most is, akkor állítsd rövid időszakra (10-15 nap), ha most kezded vedd hosszabbra (példában 90 nap).

Ezzel meg is vagy ez első lépéssel, tehát az indítási ponttal! Gratulálok. 🙂

Készítsük el a zárási pontot!

A zárási pont az az oldalad lesz, ahol az adott szolgáltatást (példánknál maradva tovább) megvásárolja az ügyfél. Ergó neki már felesleges pénzkidobás lenne ugyan azt a hirdetést megjelentetni.

Az egyéni célközönség létrehozásának a menete ugyan az, mint az előbb, csak ide a konkrét weboldal URL-je lesz, ahol a megrendelés megköszönése történik (hiszen a köszönő oldalad akkor jön be, ha vége a megrendelésnek), valamint hagyhatod hosszabb időre a tárgyidőszakot (én 180 napra szoktam állítani).

Facebook hirdetés automatizációja! 7

Ki is pipáhatjuk a zárási pontot, meg is vagy!

Hirdessünk!

Minden kész, már csak a hirdetés elindítása van hátra. Mutatom itt is a lépéseket!

1.)

A "Hirdetéskezelő"-ben kattints a "Hirdetés létrehozása" gombra (jobbra fent zöld színű).

2.)

Kattints a "Forgalomra". Nekem ez vált be a legjobban a statisztikáim alapján.

Facebook hirdetés automatizációja! 8

3.)

Kattints az "Egyéni célközönségek" melletti sávba az egérrel 2x, és megjeleni az előre beállított célközönséged. Itt válaszd akiket fel akarsz venni a hirdetésbe (példánknál Blog automatizálás kategóriát olvasók).

Ha megvagy alatta klikkelj a "Kizárás" feliratra és válaszd ki akiket ki akarsz zárni (példánkban, akik megvásárolták a szolgáltatásunkat)

Facebook hirdetés automatizációja! 9

Facebook hirdetés automatizációja! 10

4.)

Én az elhelyezésnél egy pár dolgot kizárok. A képen látszódik, hogy miképpen állítom be.

Facebook hirdetés automatizációja! 11

A hirdetés többi részénél egyéni beállítások vannak. Én pl. licitet szoktam megadni, de ezt Te döntöd el.

Mit is hoztunk létre?

Egy facebook automatizmust, ahol most már nem a vakvilágba lövünk, hanem pontosan célzunk.

Minél több ilyen vevőszerző automatizmust beépítesz az értékesítésedbe, annál jobban követhető, átlátható és folyamatos lesz a vevőszerzősed.

Amennyiben elakadtál, vagy úgy érzed gyorsabb lenne, ha ránk bíznád a kivitelezést, akkor írj a hello@ugyfelut.hu e-mail címre.


Facebook hirdetés automatizációja! 12A szerzőről: Németh Antal  27 éve értékesítésből él. Vezetett üzletkötői csoportokat, segített vállalkozások vezetőinek, oktatott értékesítőket.
Üzletkötői szándéka: Segíteni az embereknek, hogy megkapják azt az örömet amire vágynak, elégedettek legyenek azzal, amit vásároltak és elégedettek legyenek önmagukkal!