2 remarketing eszköz, ami csökkenteni a kosárelhagyásod 1

2 remarketing eszköz, ami csökkenteni a kosárelhagyásod

A kosárelhagyás elég komoly próbléma, hiszen itt megakad a vásárlás és bizony nem csörög a kassza. Bevételed pedig csak akkor lesz, ha értékesítesz.

Előző cikkemben írtam, hogy mekkora a kosárelhagyás mértéke és ezt hogyan tudod optimalizálni. A cikkhez »» ide kattitns ««.

A linken található cikkben leítrtakat viszont akkor tudod alkalmazni, ha van e-mail címed a vásárlóhoz.

Mutatok 2 eszközt, amit akkor is tudsz használni, ha nincs meg az e-mail címed.

1. Remarketing hirdetések

1.1 Klasszikus remarketing

A remarketing igazából ebben az esetben egy visszanyúlás a vevő után (vagy majdnem vevő).

Ok, rendbe, de hogyan nyúlunk utána (vissza a vevőnek)?

Úgy képzeld el, hogy a látogató eljut a pénztár oldaladra de ott megszakítja a vásárlást és kilép. A böngészőjébe beépül egy kis követő kód (ha engedélyezi a weboldal megnyitásakor - marketing süti).

Ezzel vissza tudod őt követni Facebookban és Google Ads-ban. Létre kell hozzá rá egy szegmenst. (ha nem tudod, hogyan kell akkor segítek, ved fel velem a kapcsolatot). A feltétel az, hogy látta X oldalad (pénztár), de nem látta a köszönő oldalad (vásárlás befejezése). Mondjuk 20 napra állítod.

Mikor hirdetést feladsz akkor ezt a szegmenst állítod be feltételnek, hogy csak Ők látják. Így feleslegesen nem égeted a hirdetési költségedet.

1.2 Dinamikus remarketing.

Ez már egy fokkal nehezebb, hiszen itt már tudod, hogy mit nézett és mit hagyott a kosarába. Ezzel már lézer pontossággal tudsz visszanyúlni a kosarat elhagyó után.

A remarketinget mint látod, tudod használni úgy is,

  • hogy annak hirdetsz aki látta X oldalad.
  • használhatod úgy is, hogy egy célközönségnek hirdetsz egy speciális terméket, szolgáltatást,
  • ha már rendelt valamilyen terméket, akkor ráerősíthetsz egy releváns uppsel hirdetéssel is.

Szóval, elég sok lehetőséged van, csak képzeleted és persze a megvalósításra szánt időd szab határt.

2. Kilépési popupok

A kilépési popupok jól tudnak működni kosárelhagyáskor, de minden olyan oldalra is felrakhatod, ahonnan az értékesítési tölcséredbe vissza szeretnéd hozni a látogatót.
Ilyenkor még e-mail címet is tudsz gyűjteni mellékesen, tehát elég hatékonyá tudod ezt a részt tenni.

Egy pár ötlet, hogy mit tegyél bele a popupba:

  • kedvezmény a szállítási díjból, de kösd határidőhöz pl. 15 percen belül kell megrendeli a termékeket.
  • hasznos info (hogyan, csináld ezt és ezt...) anyag
  • ha most rendelsz megajándékozunk - és itt általában egy kisösszegű belépő termék jó ha van.

A popupokat ne felejtsd el frissíteni. Ezért jó, ha ütemtervet készítesz ennek is.

Előző blogjaimban írtam, hogy a marketing folyamatos A / B tesz, finomítás. Ezt a popupoknál is meg kell tedd és mérj!

Nem elhanyagolható az sem, amit szegmentálásnak hívunk. Itt is más popupot tudsz beállítani. Szegmentáláshoz egy pát ötlet:

  • mennyi aloldalon volt,
  • visszatérő vagy új vásárló
  • mennyi időt töltött az oldaladon, stb.

Itt már csak a szegmentk létrehozásának a száma múlik rajtad. Minél precízebben célzól, annl jobb lesz a konverziód, hiszen többet "tudsz" a látogatódról.

Következtetés

Az itt (és az előző cikkben) leírtak mit sem érnek, ha nem valósítod meg. Ezért azt javaslom, hogy készíts tervet és mérj.

Természetesen azt sem rossz, ha felépíted teljesen ügyfélgépedet, megvizsgálod azokat az érintési pontokat, ahol tökéletes ügyfélélményt adhatsz. Ennek alapján gördülékonyebb lesz a vásárlás és kisebb a kosárelhagyás.


2 remarketing eszköz, ami csökkenteni a kosárelhagyásod 2A szerzőről: Németh Antal 27 éve értékesítésből él. Vezetett üzletkötői csoportokat, segített vállalkozások vezetőinek, oktatott értékesítőket.
Üzletkötői szándéka: Segíteni az embereknek, hogy megkapják azt az örömet amire vágynak, elégedettek legyenek azzal, amit vásároltak és elégedettek legyenek önmagukkal!
2 remarketing eszköz, ami csökkenteni a kosárelhagyásod 3
KÉSZEN ÁLLSZ? KEZDJÜNK!
Könyvtárunkhoz kapod meg a belépőt, ahonnan a tudást veheted el!
Elolvastam és Elfogadom az új Adatkezelési tájékoztatót, mert tudom, hogy ez is szükséges vállalkozásom eredményes támogatásához.
Hozzájárulok ahhoz, hogy vállalkozásom fejlődését, növekedését segítő legjobb ötleteket az elsők között mutasd meg nekem és jutatasd el a leggyorsabban elektronikus úton részemre.